BRATISLAVA. Ich počet mal stúpnuť z približne 1000 na 1700. V skutočnosti ich však bude asi 1650 kvôli posúvaniu hraníc obcí.
"Urobili sme kompromis s obcami ohľadne intravilánu, pretože niekde obce nemali posunutý intravilán a my sme to zaradili ako extravilán, teda spoplatnené úseky," vysvetlil šéf rezortu dopravy Ľubomír Vážny po dnešnom rokovaní vlády.
Problémom spoplatňovania niektorých úsekov bolo, že si obce nezlegalizovali tabuľu podľa toho ako majú intravilán. Teda si ju posunuli, ale zmenený stav nenahlásili do databanky. "Dopravcovia niekde prechádzali od tabule po miestny úsek po spoplatnenom úseku a v tomto bol ten problém," podotkol minister.
Rozšírenie počtu mýtnych úsekov zvýši aj počet transakcií. Ten má však štát u prevádzkovateľa mýta, spoločnosti SkyToll, zazmluvnených ročne do 400 miliónov. Podľa Vážneho by sa týmto krokom nemal prekročiť rámec objednaných transakcií. Presné čísla však ešte nemá k dispozícii.
Ako vláda plní sľub o zavedení elektronického mýta
Čo sľúbili: Vláda zavedie spoplatnenie vybranej cestnej infraštruktúry formou elektronického výberu mýta.
Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006
Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Výber poplatkov za používanie diaľnic a vybraných ciest pomocou elektronického mýta zohľadňuje intenzitu ich využívania presnejšie ako diaľničné známky. Viedol by teda k ich efektívnejšej stavbe i využívaniu.
Aká je realita? Sľub bol prevažne splnený. Elektronické mýto funguje od 1.1.2010, jeho spustenie však sprevádzali technické a organizačné problémy spolu s rozsiahlymi protestami dopravcov. Vláda v reakcii na blokovanie ciest kamionistami v januári aj februári odložila spoplatnenie ciest prvej triedy.
Zdroj: INEKO
Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.