ŠANGHAJ. Dnes to povedal šéf švédskeho Volva Leif Johansson v Šanghaji v rozhovore pre agentúru Reuters. Poukázal na silný rast dopytu po kamiónoch najmä v Číne a Indii. Spolu s Európou však podľa neho ustúpi do pozadia aj trh Spojených štátov.
V roku 2015 by Volvo malo predávať v Ázii 60 až 70 % zo svojej ročnej výroby veľkých nákladných vozidiel.
Splniť rastúci počet objednávok sa bude dať podľa Johanssona len získaním hotových kapacít v regióne. Partnerom Volva v regióne by sa mal stať aj čínsky podnik Dongfend Motor Group, ktorý bol na konci apríla druhým najväčším domácim predajom nákladných áut.
V Európe začína dochádzať vo výrobe veľkých nákladných automobilov ku konsolidácii. Volkswagen, ktorého podiel vo švédskej Scanii je 71 % a 30 % v nemeckom podniku MAN, informoval, že zintenzívnením podnikateľských aktivít týchto troch partnerov zvýši konkurenčný tlak na svojich veľkých rivalov, Daimler a Volvo.
Johansson na zámer Volkswagenu povedal, že takýto krok je prirodzený z hľadiska konsolidácie odvetvia a že on ho predpokladal. Volvo na výzvu bude odpovedať tak, ako to robil aj doteraz. "Zákazníkom budeme slúžiť dobrými výrobkami," povedal manažér.
Informovala o tom agentúra Reuters.