DETROIT. Informovali o tom agentúry Reuters a AP s odvolaním sa na dobre informovaný zdroj. Značka Mercury sa objavila na trhu pred 72 rokmi. Rozhodnutie o zrušení značky, ktorej modely boli v strednej cenovej hladine, súvisí s tým, že verejnosť o ne prestáva mať záujem. Kým v roku 1978 sa ich predal v Spojených štátoch rekordný počet 580.000, odvtedy záujem o ne sústavne upadá. Vlani ich chcelo len 92.000 zákazníkov.
Najlepšie predávaným modelom Mercury je sedan Mercury Milan, spolu s modelom Ford Fusion sú v jednej kategórii. Kým v apríli predal koncern 75.000 vozidiel Fusion, o Mercury Milan prejavilo záujem 11.800 kupujúcich.
Agentúry informovali, že oficiálne potvrdenie informácie nastane v júli, keď sa stretnú stratégovia amerického koncernu, ktorý na rozdiel od General Motors a Chryslera nepotreboval na prekonanie krízy mimoriadnu pomoc federálnej vlády.
Šéf Forda Alan Mulally vo Washingtone novinárom neodpovedal priamo na otázku, či značka Mercury zanikne. Uviedol, že spoločnosť k tomu nemá čo dodať. Ford sústavne posudzuje prítomnosť a budúcnosť všetkých svojich značiek.
Od príchodu Mulallyho v roku 2006 do vedenia koncernu sa paleta značiek výrazne zmenila. Ford sa zbavil značiek Volvo, Jaguar a Land Rover. Podľa analytika trhu Jamesa Bella zo spoločnosti Kelley Blue Book sa zdá, že sa zatiaľ o budúcnosti značky Mercury nerozhodlo. Jednoducho sa tomu doteraz nevenovala pozornosť. Dôvod nie je známy.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.