PRAHA. Záujem zákazníkov o tieto zľavy rastie a zvyšuje sa aj chuť firiem ich ponúkať, konštatuje na svojej internetovej Mladá fronta Dnes.
"Prvé takéto zľavy sme ponúkli v apríli a zistili sme, že majú úspech. Denne naše stránky navštívi niekoľko tisíc ľudí a táto návštevnosť sa zvyšuje o zhruba 30 až 50 % týždenne," tvrdí Tomáš Čupr z portálu slevomat.cz, ktorý každý deň ponúka až 80-% zľavy na rôzne služby, napríklad návštevu sauny, bazénu, reštaurácie či divadla.
Podmienkou zlacnenia je, aby si túto službu v priebehu určenej doby objednalo minimálne 20 ľudí. Z histórie ponúkaných akcií je pritom vidno, že výrazné zľavy si potrebný počet kupujúcich našli skoro vždy. A ak sa náhodou nenájdu, zaregistrované objednávky sa stornujú a klienti sa nemusia báť, že za službu budú musieť zaplatiť plnú cenu.
Podľa Čupra nový predajný systém je výhodný pre všetkých: pre zákazníkov, ktorí v čase krízy vyhľadávajú výrazné zľavy, internetové portály, ktoré z nich majú marže, aj firmy, ktoré získajú nových zákazníkov v takom počte, že sa im zľava vyplatí.
"Vyskúšali sme to a sme spokojní. Model je dobrý v tom, že nám priviedol aj zákazníkov, ktorých by sme inak ťažko hľadali. Budeme v tom pokračovať," potvrdil konateľ Wellness Radlice Přemysl Vida.
Aj obchodný riaditeľ Lázní Poděbrady si nový systém predaja pochvaľuje. "Ponúkli sme víkendový pobyt pre dvoch o 40 % lacnejšie. Očakávali sme záujem, ale nie taký obrovský. V priebehu dvoch dní sa naň prihlásilo 90 ľudí, čiže takmer dvakrát viac, ako sme čakali," uviedol Martin Kubelka s tým, že pripravujú ďalšiu hromadnú zľavnenú akciu.