SME

Vážny stále hovorí o širokorozchodnej

Minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) sa zastáva pripravovaného projektu výstavby širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy.

BRATISLAVA. Štúdia realizovateľnosti projektu má byť podľa neho pripravená do októbra tohto roka. "Ak štúdia preukáže, že takéto dielo je financovateľné, tak by bolo vhodné ho realizovať. Samozrejme, rozhodovacie právomoci budú inde," povedal Vážny po stredajšom rokovaní vlády.

Doterajšia opozícia zámer širokorozchodnej trate pred voľbami kritizovala ako nezmyselný a vyhlasovala, že ho zruší. Slovensko by podľa nej malo prísť o stovky pracovných miest na súčasných nákladných prekladiskách pri hranici s Ukrajinou. "Prišli by sme o projekt širokorozchodnej železnice, ale inak nič," odvetil Vážny na otázku, či by sa niečo stalo, keby nebol projekt realizovaný.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ ide o možnú opätovnú privatizáciu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. či bratislavského letiska, minister dopravy povedal, že to sa treba spýtať novej vládnej koalície. "Podľa mňa sú to nezmysly," dodal Vážny s tým, že je proti privatizácii. Ako povedal, predávať letisko po výstavbe nového terminálu by bol nezmysel. Privatizáciu oboch spoločností plánovala, ale nedokončila druhá vláda Mikuláša Dzurindu pred štyrmi rokmi. Súčasná vláda Roberta Fica následne tento proces zastavila.

"Letisko a Cargo sú dnes už v inej situácii ako boli pred štyrmi rokmi. A musím konštatovať, že v oveľa horšej situácii. Preto hľadáme riešenia ako vyriešiť situáciu na letisku či v Cargu. S pôžičkou, ktoré železnice majú, privatizácia nie je riešením. To by sme išli pomaly do mínusu," povedala podpredsedníčka a volebná líderka SDKÚ-DS Iveta Radičová v noci na stredu po rokovaniach s lídrami SaS, KDH a Mostu-Híd o programových tézach formujúcej sa budúcej stredopravej koalície.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ ide o požadovanú efektivitu výberu mýta na úrovni 98,91 % Vážny si myslí, že bude dosiahnutá. Inak sa prevádzkovateľ mýtneho systému nevyhne sankciám. Nevedel povedať, na akej úrovni sa zatiaľ pohybuje efektivita výberu mýta od jeho sprevádzkovania začiatkom tohto roka. "Raz za pol roka sa to bude vyhodnocovať," dodal Vážny.

Minister dopravy je spokojný so svojím štvorročným účinkovaním na tomto poste. "Nechválim sa, ale mám za sebou obrovský kus práce. Za samostatnej éry Slovenska nebol žiadny z ministrov (dopravy) celé funkčné obdobie, tak ako ja. Žiadny z ministrov tohto rezortu nespustil také projekty, myslím megaprojekty PPP, elektronické mýto. Je za nami úspešné čerpanie eurofondov, takže po tejto stránke si myslím, že sa nemám za čo hanbiť," uviedol Vážny.

SkryťVypnúť reklamu

Ministra dopravy by mrzelo, keby sa nepodarilo realizovať prvý balík PPP na diaľnici D1, ktorý súčasná opozícia tiež kritizovala kvôli predraženiu. "Investícia za 2,4 mld. eur nemôže padnúť na tom, že hocikto si vymyslí niečo iné," povedal Vážny o výhradách ochranárov k stavbe úseku diaľnice Turany - Hubová cez chránené územie. "Buď sú nejaké pravidlá hry a musíme ich dodržiavať všetci, alebo nie sú a nepostavíme nič. Európska komisia by naozaj mala rozhodnúť," poznamenal minister dopravy.

Akékoľvek odsunutie prvého balíka PPP bude podľa Vážneho znamenať, že jeho financovanie bude ešte drahšie. "Komerčné banky aj európske banky mi už avizujú, že ak to neuzatvoríte do júna, polovičky júla a rozbalíte to potom v septembri, októbri, cena peňazí bude ešte vyššia. Likvidita bánk postupne klesá a cena peňazí bude vyššia aj pre okolnosti, ktoré sú v Grécku, aj pre apetít komerčných bánk spolupracovať so štátmi," dodal Vážny.

SkryťVypnúť reklamu

Ako budúci opozičný poslanec sa chce Vážny zamerať predovšetkým na témy súvisiace s dopravou. Za poslanca bol v parlamentných voľbách zvolený na kandidátke Smeru-SD na 12. mieste. Vážny (52) je ministrom dopravy od vzniku súčasnej vládnej koalície v júli 2006. Pred vymenovaním za ministra dopravy pôsobil štyri roky ako poslanec Smeru v opozícii, v parlamente zastával funkciu podpredsedu výboru pre hospodárstvo, privatizáciu a podnikanie.

Vlaky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  2. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  4. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  8. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 13 590
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 10 190
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 8 422
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 3 638
  5. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 3 229
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 3 001
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 898
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 420
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Trhová hodnota Microsoftu prekročila historickú hranicu.


TASR
Letisko M. R. Štefánika v Bratislave.

Štát chce dotovať linku miliónom eur.


1
Ilustračné foto

Americké dovozné clá začali tlačiť na ceny niektorých tovarov.


TASR
Michal Sabo

Hnutie kritizuje postup ministra životného prostredia Tarabu.


TASR
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 45 329
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 24 315
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 332
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 8 966
  5. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 7 082
  6. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 977
  7. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 861
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 398
  1. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  2. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  3. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  4. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  5. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  6. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  7. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  8. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
SkryťZatvoriť reklamu