BRATISLAVA.
Odovzdávanie vysvedčení na školách a osvedčení o ukončení štúdia na univerzitách tak kvetinárstvam zvyšuje tržby o 15 až vyše 20 %. Potvrdili to dnes TASR oslovené maloobchodné prevádzky a nákupné centrá v hlavnom meste SR.
Zákazníci v prevádzkach Tesco najčastejšie kupujú červené, žlté, oranžové a ružové kvety. Dovážajú kvetiny z Holandska, Dánska a Nemecka, ruže až z africkej Kene. Vlani Tesco na Slovensku predalo asi 650.000 kytíc. Predaj kvetín v reťazci Tesco rastie deň pred školským dňom asi o 20 % oproti bežnému obdobiu. Sociálne slabšie skupiny žiakov môžu kúpiť iba na koniec školského roka kyticu pre učiteľku za 3 alebo 3,5 eura. Na Slovensku sa kvety najviac predávajú v Tesco obchodoch v Bratislave, Banskej Bystrici, Nitre, Žiline a Košiciach.
Plné ruky práce majú aj dva obchody s kvetmi v nákupnom stredisku Aupark v Petržalke, kde je silná sieť škôl všetkých typov. Každoročne sa kvetinárstva pripravia na zvýšený záujem hlavne o kytice z rezaných kvetov. Usilujú sa zaujať zákazníkov novinkami v druhoch a farebných odtieňoch kvetov, ako aj v úprave kytíc.
Pri príležitosti ukončenia školského roka aktuálnu ponuku rezaných kvetín a kytíc rozšíril aj reťazec Ahold Retail Slovakia, ktorý prevádzkuje obchody Hypernova a Albert. Hypernovy ponúkajú žiakom, študentom a rodičom ľalie, väčšie a menšie kytice ruží i gerbery. Od dnešného dňa je v mimoriadnej akciovej ponuke orchidea v črepníku, ktorá sa stala vyhľadávaným a obľúbeným artiklom vhodným na darovanie. Už počas dnešného dňa očakávajú pracovníci v prevádzkach Hypernovy v porovnaní s inými dňami dvojnásobne vyšší záujem práve o rezané kvety.