BRATISLAVA. V období vrcholiacej predvolebnej kampane, poslednom mesiaci pred parlamentnými voľbami (13.5.-13.6.) boli najaktívnejšími denníkmi, ktoré informovali verejnosť o politickom dianí, stranách a politickej kampani denník Sme a Hospodárske noviny (HN). TASR o tom informoval mediálny analytik agentúry Slovakia Online Juraj Kačo.
Obe periodiká podľa neho v popularite dominujú najmä na západnom Slovensku, konkrétne v Bratislavskom a Trnavskom kraji.
Podľa Kača najintenzívnejšie sa politickým dianím v hodnotenom období zaoberal denník Sme, ktorý mu venoval viac ako 30 percent zo svojej celkovej publicity. V prípade HN to bolo o takmer polovicu menej, a to 16 percent. Na treťom a štvrtom mieste sa umiestnila Pravda a národnostný denník Új Szó s 15-percentným podielom správ, za nimi skončil Nový čas (9 percent), Plus jeden deň (7 percent) a denník Šport (4 percentá).
U čitateľov denníka Sme a Új Szó podľa uvedeného prieskumu prevládajú skôr pravicové politické názory, naopak, Pravdu a denník Šport čítajú prevažne ľavicovo orientovaní občania. V prípade periodík Nový čas a Plus jeden deň sa čitatelia stotožňujú najmä s liberálnymi politickými postojmi a názormi, dodal Kačo.
Najvýraznejší priestor v rámci jednotlivých hodnotených denníkov podľa neho dosiahol politický subjekt Smer (20 percent). Za ním nasleduje v hodnotenom období SDKÚ (15 percent) a o tretiu priečku sa delia KDH a SNS, ktorým bolo venovaných zhodne po 13 percent, uzavrel mediálny analytik.
Prieskum realizovala spoločnosť Slovakia Online v spolupráci s agentúrou zaoberajúcou sa výskumom médií Universal Mcann.