BRATISLAVA. Letecká spoločnosť Danube Wings ešte začiatkom roka priznala finančné problémy a 36-percentnú priemernú obsadenosť svojich lietadiel. Dnes zverejnila údaje, podľa ktorých zaznamenala mierny medziročný nárast počtu cestujúcich na vnútroštátnej linke Bratislava - Košice.
Danube Wings začalo lietať túto linku v marci 2009. Priemerná vyťaženosť lietadiel bola v tom období len niečo vyše 20 percent, čo predstavovalo na 70 miestne lietadlo ATR 72-202 iba okolo 16 pasažierov. Pod nižšiu vyťaženosť sa mohol podpísať aj fakt, že Slováci boli zvyknutí lietať na tejto trase so SkyEurope, ktoré ponúkalo veľmi často akciové letenky aj pod desať eur. Cenová politika v prípade Danube Wings však bola a stále je úplne odlišná, najlacnejšia jednosmerná letenka sa momentálne dá kúpiť od 49 eur.
Samotné Danube Wings priznáva, že vrámci spojenia Bratislava-Košice sa chce zameriavať na biznis klientelu a to aj za cenu nižšej vyťaženosti lietadiel. S novým vedením leteckej spoločnosti prišla aj reštrukturalizácia leteckých spojení, mnohé boli zrušené úplne, iných sa dotkla redukcia frekvencie letov.
Na linke medzi Bratislavou a Košicami sa napokon znížil počet letov z pôvodných 122 (Jún 2009) na dnešných 107 (Jún 2010) a viditeľne to dopomohlo k udržaniu rentabilnosti spojenia, kedže počet prepravených cestujúcich v júni 2010 aj napriek menšiemu počtu letov medziročne stúpol o 580 na 3918 a vyťaženosť lietadiel stúpla z 39 percent na vyše 52 percent, čo pri maximálne kapacite lietadiel predstavuje približne 37 pasažierov.
Vo všeobecnosti nie je 52-percentná vyťaženosť lietadiel veľmi oslnivý výsledok, ale vzhľadom na cenu leteniek a rastúci trend záujmu o toto spojenie sa dá povedať, že DanubeWings ustálo neisté obdobie počas vrcholu hospodárskej krízy, čo dokazujú aj čísla prepravených pasažierov nie len na linke Bratislava-Košice, ale aj na ostatných spojeniach zo Slovenska do zahraničia a vnútroštátnych spojeniach vrámci Talianska ako napríklad Bologna-Crotone-Bologna, čo je vôbec najvyťaženejšia celosezónna linka Danube Wings.
Podľa výsledkov sa darí manažmentu stabilizovať firmu. Napriek tomu aerolínie naďalej dlhujú napríklad Sociálnej poisťovni. K 14. máju bol ich nedoplatok vyše 260-tisíc eur, čo je vyše stotisícový nárast oproti dlžobe zo začiatku tohto roka.
Autor: Juraj Sasko (CheapSky.info)