BERLIN. Okrem Číny sa však dopyt zvyšuje postupne aj v Británii a Spojených štátoch.
Audi, divízia luxusných áut automobilky Volkswagen, predala vo svete v júni 99.250 áut, čo medziročne znamená 8,7-% rast. Najviac sa na raste predaja podieľala Čína, kde firma predala 21.436 vozidiel, čo je medziročne o 61,6 % viac. Dopyt rástol aj v USA (o 14,3 % na 8601 áut) a Británii (o 11,6 % na 8665 áut). Naopak, na trhu celej západnej Európy sa predaj Audi znížil o 5,3 % na 55.400 automobilov, keď najviac klesol práve na nemeckom trhu (o 19,9 %).
Za prvých šesť mesiacov predala divízia Volkswagenu 554.950 vozidiel, čo oproti rovnakému obdobiu vlani znamená rast o 19,1 %. Za celý rok 2010 by automobilka chcela prekonať hranicu 1 milión predaných áut, čo sa jej podarilo v roku 2008, a navyše predpokladá, že v tomto roku by mohla zaznamenať rekordný predaj.
Júnový predaj BMW Group, ktorá okrem značky BMW zahŕňa aj Mini a Rolls-Royce, vzrástol medziročne o 12,2 % na 143.157. Za prvých 6 mesiacov predala firma 696.026 automobilov, čo znamená rast o 13,1 %, pričom najviac sa predávali autá rovnomennej značky. Ich predaj vzrástol o 14,1 %, zatiaľ čo napríklad značky Mini len o 7,6 %.
Aj v prípade BMW najviac ovplyvnila predaj Čína, kde spoločnosť predala 75.615 vozidiel, čo je oproti 1. polroku 2009 dvakrát viac.
Informovala o tom agentúra Reuters.