BRATISLAVA. Ak vám prišla faktúra od káblového operátora UPC s balíkom, o ktorý nemáte záujem, radšej ju zaplaťte. Ak akciovú ponuku odmietnete, operátor vám rozdiel zohľadní vo faktúre v ďalšom mesiaci, tvrdí UPC.
Akciový balík bez pýtania
Koncom júna UPC poslala klientom, ktorým končila kampaň, list. V ňom ich informovala, že im aktivuje nový balík služieb. Ak o balík nemajú záujem, majú to spoločnosti oznámiť telefonicky, e-mailom, poštou či osobne. Na odmietnutie majú čas do konca júla. Ak to nestihnú, budú mať novú službu viazanú na 24 mesiacov.
Fakt, že na odmietnutie akcie je potrebný aktívny nesúhlas, sa nepáči právnikom. Nečinnosť by podľa nich nemala stačiť na zaviazanie sa k službe. „Takéto podmienky v zmluvách je potrebné podľa mňa považovať a vyhlásiť súdom za neprijateľné,“ povedal advokát Dávid Štefanka.
Aj keď na odmietnutie služby majú klienti UPC ešte čas, niektorým z nich už nový balík zarátali do tohtomesačnej faktúry.
„Suma, ktorú mi poslali na faktúre v polovici mesiaca, sa zhruba zhoduje s tou, ktorú v priemere platím mesačne za pevnú linku, internet a televíziu. Preto som si takmer nevšimol, že je tam zarátaná aj nová služba, ktorú som si neobjednal. Na faktúre nebolo upozornenie, že jej zaplatením si objednávam doplnený balík na 24 mesiacov,“ povedal minulý týždeň čitateľ SME.
Tento prístup si však podľa UPC väčšina zákazníkov pochvaľuje. „Keďže je tarifná cena vyššia ako akciová, ponúkame tieto kampane, ktoré zákazníkovi šetria čas a peniaze,“ povedal hovorca UPC Jaroslav Kolár.
Radia radšej zaplatiť
Ak vám už nová služba prišla vyfakturovaná, spoločnosť UPC radí ju zaplatiť. Ak s balíkom nesúhlasíte, mali by ste požiadať o jeho zmenu.
Keď to neurobíte, bude operátor zaplatenie považovať za súhlas s akciovým balíkom. „Ak zákazník neuhradí faktúru a nemá záujem o predloženú ponuku, odporúčame mu, aby sa ohlásil a vyjadril sa, o čo má na nasledovné obdobie záujem,“ povedal Kolár.
Ak do konca mesiaca balík klient odmietne, UPC mu bude účtovať cenu v zmysle plnej tarify. Tá je podľa Kolára asi o tretinu vyššia. Vzniknutý rozdiel medzi cenou, ktorú mal vo faktúre s akciovým balíčkom, a tým, čo bude mať zaplatiť, ak ho odmietne, mu zohľadní v nasledujúcom mesiaci.
Neuhradenie faktúry sa klientovi nemusí vyplatiť. Ak totiž aj napriek nezaplateniu bude službu využívať, operátor ho upozorní, následne ho môže aj odpojiť a vymáhať od neho dlžnú sumu.