CLEVELAND. Americký výrobca pneumatík Goodyear Tire & Rubber dosiahol v 2. štvrťroku tohto roka zisk 28 miliónov USD (21,42 milióna eur) oproti strate za rovnaké obdobie minulého roka na úrovni 221 miliónov USD. K návratu do zisku dopomohol firme opätovný rast dopytu po pneumatikách, a to najmä na kľúčovom domácom trhu.
Tržby sa medziročne zvýšili o 15 % na 4,5 miliardy USD, pričom v rovnakom období roku 2009 dosiahli 3,9 miliardy USD. Na americkom trhu vzrástli tržby medziročne o 21 % a o rovnaké percento sa zvýšili aj v Latinskej Amerike. V Ázijsko-tichomorskom regióne sa zvýšili o 16 % a v regióne Európa-Blízky východ-Afrika len o 5 %. Objem predaja pneumatík Goodyear vzrástol o 10 %, pričom výrazne rástol najmä dopyt po špičkových (high-end) pneumatikách.
Za celý 1. polrok firma ešte zaznamenala stratu, no tú dokázala medziročne výrazne znížiť. Zatiaľ čo za prvých šesť mesiacov 2009 dosiahla strata Goodyear 554 miliónov USD, za 1. polrok tohto roka to bolo už len 19 miliónov USD. Tržby za 1. polrok vzrástli medziročne zo 7,5 miliardy na 8,8 miliardy USD.
Informovala o tom agentúra AP.