Bratislava 24. mája (TASR) - Slovenské pivovary za prvé tri mesiace tohto roka predali na tuzemskom i zahraničných trhoch takmer 871 tisíc hektolitrov (hl) piva, čo v porovnaní s prvým štvrťrokom minulého roka predstavuje nárast o vyše 73 tisíc hl. Export slovenského piva v sledovanom období sa medziročne zvýšil z asi 16 700 hl na 18 650 hl. Na vývoze sa pritom zúčastnili predovšetkým hurbanovský Zlatý Bažant, patriaci pod holandský nadnárodný koncern Heineken, ktorý dodal na zahraničné trhy 16 200 hl piva, a topoľčiansky Topvar s exportom takmer 1 800 hl. Menšie exportné objemy zaznamenali aj pivovary Steiger Vyhne (330 hl) a Popper Bytča (290 hl).
Výroba sladu, ako ďalej vyplýva zo súhrnných materiálov Slovenského združenia výrobcov piva a sladu, za sledované obdobie mierne vzrástla z 55 600 na 57 750 ton. Export sladu pri dosiahnutí úrovne 14 618 ton sa ale výrazne znížil - až o 46,5 %. Najsilnejším výrobcom sladu s objemom 22 200 ton bol Zlatý Bažant.
Najvýznamnejší, takmer 45 % podiel na predaji slovenského piva dosiahla skupina pivovarov pod Heinekenom, kde okrem Zlatého Bažanta patria aj nitriansky Corgoň, rimavskosobotský Gemer a martinský Martiner. Ich štvrťročný predaj presiahol 391 tisíc hl. Podiel Šariša, do ktorého vstúpil juhoafrický South African Breweries (SAB), predstavuje pri predaji 169 500 hl 19,5 %. Najsilnejší pivovar bez zahraničného partnera, topoľčiansky Topvar, získal svojím predajom 118 500 hl 13,6-% podiel. Z tejto prvej trojice pritom najdynamickejší vývoj zaznamenal Šariš, pretože jeho vlaňajší podiel za rovnaké obdobie predstavoval len 15,5 %. Topvar svoj podiel zvýšil o zhruba 0,8 % a pozícia skupiny Heineken sa dokonca mierne oslabila o 0,7 %.
Z menších pivovarov Steiger Vyhne vyprodukoval za prvý štvrťrok takmer 53 900 hl, bratislavský Stein 37 000 hl, popradský Tatran 34 000 hl či banskobystrický Urpín 33 600 hl piva.