FRANKFURT. Reagovala tak na hrozby úradu pre voľný trh, že jej garancie sú klamlivou reklamou, pričom úrad nevylúčil, že na Opel podá žalobu.
"Nemienime upravovať našu reklamnú kampaň," povedal viceprezident pre odbyt Opela Alain Visser, ktorý odmietol tvrdenia úradu, že kampaň zavádza zákazníkov.
Začiatkom augusta spolkový úrad pre boj proti nelegálnym obchodným praktikám obvinil Opel z klamania zákazníkov potom, ako firma prišla na trh s reklamou, v ktorej sľubuje doživotnú záruku na svoje autá. Opel sa snaží vylepšiť svoj imidž, ktorý utrpel mesiacmi neistoty, čo s ním bude. Materská firma GM najskôr plánovala Opel predať, no neskôr si ho nečakane a na pobúrenie nemeckej vlády ponechala.
Úrad kritizuje najmä fakt, že ťažko môže ísť o doživotnú záruku, ak sa vzťahuje len na nové autá, ktoré najazdia menej než 160.000 kilometrov. Záruka je obmedzená práve touto hranicou. Podľa Vissera je to však v poriadku.
"Ako všetky záruky, aj tá naša má podmienky, a tie sme prezentovali veľmi jasne," povedal Visser s tým, že podmienky prehodnocovali naozaj dlho. Doživotná záruka sa má vzťahovať na motory, elektronické systémy a prevodovky, nie však na časti auta, ktoré sú viac namáhané a musia sa často vymieňať, ako napríklad bezpečnostné pásy a olejové filtre.
Informovala o tom agentúra Reuters.