Ten odkazuje, že prestavba je výsmechom do očí občanov.
BRATISLAVA. Exminister dopravy a súčasný poslanec za Smer Ľubomír Vážny zvažuje, že výroky súčasného šéfa rezortu Jána Figeľa z KDH o luxusnom koberci v ministerskej kancelárii budú mať dohru na súde.
"Odporúčam mu, aby si odmeral kanceláriu, ktorá určite nemá cca 600 metrov štvorcových a potom zverejňoval také nezmysly o lietajúcom koberci v kancelárii ministra za milión slovenských korún, čo nevylučujem, že bude mať aj súdnu dohru," povedal dnes pre agentúru SITA Vážny.
Denník SME uverejnil v dnešnom čísle článok, v ktorom Figeľ obvinil Vážneho z nehospodárneho nakladania s verejnými financiami pri rekonštrukcii priestorov pre ministra. Priestory dal Vážny zrekonštruovať vlani za pol milióna eur, pričom len koberec stál podľa zverejnených faktúr 40-tisíc eur. Vážny tvrdí, že Figeľ o tejto veci klame. "Koberec za takú sumu by mal vedieť lietať," povedal Figeľ.
Sporné sú vraj diaľnice
"Pozornosť médií by bolo vhodnejšie obrátiť na to, že súčasné vedenie rezortu dopravy nedotiahlo výstavbu D1 za 2,4 mld. eur, ktorá je pre Slovensko veľmi potrebná. Mám pocit, že takýmito nezmyslami a nepodstatnými vecami typu koberec mieni rezort dopravy zakryť svoju neschopnosť spustiť investíciu za 2,4 mld. eur," myslí si Vážny.
„Poslanec Ľubomír Vážny sa snaží obhájiť svoju neschopnosť dostavať diaľnicu D1 do roku 2010, ako to spolu s Róbertom Ficom sľubovali," reagoval pre Sme.sk Figeľov hovorca Martin Krajčovič. Pripomenul, že exminister šesťkrát posúval finančnú uzávierku I. balíka PPP.
„Keďže do polnoci 30. augusta koncesionár nedodal túto uzávierku, zmluva expirovala. Po zvážení všetkých pre a proti sa ministerstvo dopravy rozhodlo už v tomto procese ďalej nepokračovať, ale celý balík otvoriť pre samostatné úseky," povedal Krajčovič.
Na stránke ministerstva je podľa neho k dispozícii prezentácia, kde je popis úsekov, spôsob financovania a aj začiatok výstavby.
Ministerstvo: Prestavba traktu je výsmech do očí občanov
Podľa Krajčoviča konal minister Figeľ od prvého dňa proti rozkrádaniu na železniciach. Poukázal tým na elektronické verejné obstarávania s anonymnou akciou, ktoré železniciam napríklad za desať mesiacov ušetria 85-tisíc eur za strážne služby.
Štýl obstarávania, ktorý fungoval za exministra Vážneho podľa ministerstva nemá nič spoločné s transparentnosťou. „Najdrahšia ponuka pri mýtnom tendri a vyraďovanie najnižších ponúk pri výstavbe ciest sú toho dôkazom. Zariadenie traktu ministra za 15 miliónov korún je už len čerešňou na torte," povedal Krajčovič.
„Dať takéto prostriedky na vlastné pohodlie je aj v čase mimo krízy neetické, ale v čase krízy, na ktorú sa Ficova vláda rada odvolávala, je to priam výsmechom do očí občanov."