PRAHA. Najmenej na dvojnásobok chce česká automobilka Škoda Auto zvýšiť výrobu a odbyt v priebehu nasledujúcich desiatich rokov. Informuje o tom dnes český denník Hospodářské noviny s odvolaním sa na vyhlásenie nového predsedu predstavenstva spoločnosti Winfrieda Vahlanda.
Zdvojnásobenie súčasného odbytu by znamenalo, že Škoda Auto, člen skupiny Volkswagen, má ročne predať 1,5 milióna vozidiel. Rast firmy by sa tak musel výrazne zrýchliť.
Od roku 2000 do roku 2009, teda za deväť rokov, sa predaj Škody Auto zvýšil o 57 % na 684.000 vozidiel. Tento rok automobilka očakávala podobný odbyt, ale vďaka razantnému rastu predaja v Číne by to mohlo byť aj viac.
Na ilustráciu, v roku 2008 dosiahol odbyt českej automobilky v najľudnatejšej ázijskej krajine 59.000 vozidiel, vlani to už bolo 122.000 áut a doterajšie výsledky naznačujú, že tento rok prekoná odbyt Škody v Číne hranicu 200.000 vozidiel.
Vedenie firmy preto prehodnotilo tohoročný plán a stanovilo nový cieľ: Škoda Auto chce tento rok predať na celom svete 770.000 áut, najviac vo svojej histórii.
Ak firma svoj cieľ splní, potom sa jej odbyt za 10 rokov, od roku 2000, zvýši o 77 %. Je to dosť, ale nie dvojnásobok, ktorý je pre Vahlanda minimom.
Takéto zvýšenie odbytu chce nový šéf Škody dosiahnuť posilnením produkcie na perspektívnych trhoch, teda v Číne, Indii, Rusku, ale tiež v krajinách strednej Európy.
Okrem zvýšenia výroby plánuje uviesť na tieto trhy aj viac modelov, a to v segmentoch, ktoré Škoda Auto zatiaľ nepokrýva. Ide napríklad o kabriolety, ktoré nadviažu na veľmi úspešné Felicie z 50. rokov minulého storočia a o ktoré by mohol byť na ázijských trhoch záujem. Uvažuje sa aj o výrobe malých úžitkových áut.