BERLÍN. Volkswagen zvyšuje náskok pred domácou konkurenciou na nemeckom trhu. Kým Opel, dcéra amerického koncernu General Motors, a kapacity Forda v Nemecku v posledných 15 rokoch na ňom strácali, VW ho zvyšoval. Uvádza sa to v štúdii ústavu Center Automotive Research Univerzity Duisburg-Essen.
Opel mal pred 15 rokmi podiel 17 %, teraz 7,7 %. Ford klesol z 11,4 na 6,9 %.
Z ďalších výrobcov vozidiel v Nemecku sa Mercedes umiestňuje s podielom 9,3 % na druhom mieste. Mercedes zvýšil za poldruha desaťročia podiel na domácom trhu o 1,7 %. BMW má podiel 8 %, v porovnaní s rokom 1995 je vyšší o 1,5 %.
Volkswagen sa chce stať do roku 2018 najväčším výrobcom motorových vozidiel na svete. Zatiaľ je na treťom mieste za japonskou Toytou a GM.