FAIRFIELD. Americký koncern General Electric (GE) chce dobyť svojimi lokomotívami najmä pre nákladnú dopravu európsky trh. V rozhovore pre nemecký denník Financial Times Deutschland to povedal šéf divízie dopravy Lorenzo Simonelli.
Prvý úspech by mohol dosiahnuť už v blízkej budúcnosti, keď sa mu podarí získať kontrakt na 30 lokomotív Powerhaul od britskej železničnej logistickej firmy Freighliner.
GE Transportation je šiestym najväčším výrobcom lokomotív na svete. V Spojených štátoch je v nákladnej železničnej doprave jeho postavenie dominujúce. V Európe je zatiaľ divízia neznámou. Pred ním sú výrobcovia Siemens, Alstom, Bombardier, Vossloh a Voith.
Európa bude potrebovať do roku 2150 ročne do 200 lokomotív.
Dieselelektrické Powerhauly by mali získať certifikát na predaj v Európe do roku 2012. Prienik na trh však nebude pre GE ľahký. Hlavné ťahy na našom kontinente sú elektrifikované, a preto bude priestor pre ťažné stroje, ktoré sú 21 metrov dlhé, s hmotnosťou 130 ton za vyše 3 milióny USD (3,24 milióna eur) relatívne zúžený.
Divízia dopravných prostriedkov GE v minulom roku dosiahla prevádzkový zisk 473 miliónov USD, o polovicu bol nižší než v roku 2008. Jej výnosy medziročne klesli z 5 miliárd USD na 3,8 miliardy USD.