BERLÍN.
Z rýchleho odhadu inštitútu GfK vyplýva, že ukazovateľ vývoja spotrebiteľskej dôvery v októbri 2010 stúpol na 4,9 bodu z revidovaných septembrových 4,3 bodu a dosiahol tak najvyššiu úroveň od októbra 2007. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, pritom odhadovali, že sa zníži na 4,2 bodu.
Dôvodom optimistickej nálady nemeckých spotrebiteľov je pokles nezamestnanosti v auguste už 14. mesiac po sebe a zvýšenie exportu, ktorý je motorom zotavovania ekonomiky. Výkon nemeckého hospodárstva v 2. štvrťroku výrazne stúpol a hoci ekonómovia predpovedajú, že tempo jeho rastu sa v súčasnom 2. polroku 2010 spomalí, nezamestnanosť by sa nemala zvyšovať, čo má pozitívny vplyv na náladu spotrebiteľov.
Čo sa týka ďalších ukazovateľov, septembrový index dôvery v zlepšenie "ekonomickej situácie" nemeckých domácností vyskočil na 53,5 bodu z augustových 46,6 bodu, index očakávaní z hľadiska vývoja príjmov vzrástol na 45,2 bodu z 36 bodov v auguste, zatiaľ čo index ochoty spotrebiteľov utrácať stúpol na 30,7 bodu z 27,9 bodu.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.