BRATISLAVA. Šéf televízie Joj František Borovský dostal ponuku na post generálneho riaditeľa Televízie Markíza, no odmietol ju.
Denníku SME to potvrdil sám Borovský, súčasný generálny riaditeľ televízie Joj a zároveň programový šéf televízie. „Ponuku som dostal, ale zdvorilo som odmietol," povedal pre SME Borovský.
Borovský v televíziách: 2002 - 2003 - riaditeľ programu v Joj
2003 - 2005 - šéf programu prvého okruhu v STV
2005 - 2006 - riaditeľ programu v Joj
2006 - 2007 - riaditeľ programu v Markíze
2007 - 2010 - šéf programu v Joj
2010 - súčasnosť - šéf Joj
„V TV Joj sme pred tromi rokmi začínali s 15 percentným podielom na trhu, dnes sa v prime-time približujeme k 30 percentám. Zahodiť tieto roky by bolo nezodpovedné. Navyše akcionár v prípade televízie Joj nám poskytuje potrebnú voľnosť v rozhodovaní, aby sme sa vedeli správať konkurencieschopne," dodal šéf Joj.
Mika pre SME potvrdil informáciu, že odchádza z Markízy. Nijak to nekomentoval. Televízia chystá tlačovú správu.
Borovský nastúpil do televízie Joj pred tromi rokmi. Prišiel tam z pozície programového riaditeľa TV Markíza, kde bol v tíme Václava Miku. Odišiel po vzájomných nezhodách.
Borovský začínal v spoločnosti Kabel Plus, neskôr v TV Naša. Vyskúšal si pozíciu programového riaditeľa vo všetkých troch celoplošných televíziách. Stál pri vzniku Joj, potom bol v Rybníčkovom tíme v Slovenskej televízií ako Intendant Jednotky. Odtiaľ šiel na post programového riaditeľa TV Joj, potom do Markízy. Od mája 2007 doposiaľ je v Joj. V marci sa stal aj generálnym riaditeľom Joj.
Licenciu na televíziu Joj vlastní spoločnosť MAC TV, jej jediným vlastníkom je spoločnosť Slovenská produkčná, ktorá je cez osobu Petra Korbačku spojená s finančnou skupinou J&T.