PARÍŽ. Dôvera francúzskych spotrebiteľov v septembri posilnila, keďže domácnosti lepšie hodnotili svoju životnú úroveň a domnievali sa, že nastal lepší čas pre výdavky. Informoval o tom v stredu francúzsky štatistický úrad.
Index spotrebiteľskej dôvery v druhej najväčšej ekonomike eurozóny vzrástol na úroveň -35 bodov z júlovej úrovne -39 bodov. Indikátor terajšej životnej úrovne sa zlepšil na úroveň -65 bodov z júlovej úrovne -69 bodov a indikátor očakávania budúcej životnej úrovne posilnil na -47 bodov z úrovne -51 bodov.
Index hodnotiaci to, či je vhodné obdobie na výdavky, sa zlepšil o 4 body na úroveň -19 bodov z júlových -23 bodov.
Francúzski spotrebitelia sa zároveň menej obávali rastu nezamestnanosti. Index očakávanej nezamestnanosti spadol v priebehu dvoch mesiacov o 24 bodov na úroveň 44 bodov z júlovej úrovne 68 bodov.