ŠTOKHOLM. Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M), ktorý pôsobí aj na slovenskom trhu, v 3. štvrťroku obchodného roka 2009/2010 zaznamenal 20-% nárast čistého zisku na 4,2 miliardy SEK (455,33 milióna eur) z 3,5 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Napriek tomu tento výsledok analytikov sklamal. Očakávali totiž, že čistý zisk H&M sa v 3. kvartáli vyšplhá na 6,1 miliardy SEK.
Tržby tretieho najväčšieho predajcu odevov na svete z hľadiska obratu sa za tri mesiace do konca augusta 2010 zvýšili na 31,5 miliardy SEK z 27,6 miliardy SEK v 3. kvartáli 2008/2009.
Jedným z dôvodov slabších ako očakávaných výsledkov môže byť podľa vedenia spoločnosti aj meškanie pri výstavbe nových obchodných centier, ktoré malo za následok odklad otvorenia 20 nových prevádzok H&M.
Reťazcu sa však darí zvyšovať podiel na kľúčových trhoch, napríklad v Nemecku. Analytici ale upozorňujú, že úsporné opatrenia, ktoré zavádzajú vlády v celej Európe a ďalších vyspelých ekonomikách, aby zredukovali svoje rozpočtové schodky, môžu viesť k obmedzeniu spotrebiteľských výdavkov.