PRAHA. Najhodnotnejšou európskou značkou sa v tomto roku stala francúzska značka obchodov s luxusným tovarom Louis Vuitton. Jej hodnotu odborníci vyčíslili na 27,6 miliardy eur.
Druhá je fínska Nokia (25,33 miliardy eur) a tretí britský Vodafone (25,32 miliardy eur). Vyplýva to zo štúdie eurobrand2010, ktorú spracoval European Brand Institute vo Viedni.
Riaditeľ European Brand Institute Gerhard Hrebicek tvrdí, že najväčší rast hodnoty v tomto roku zaznamenali značky z farmaceutického, zdravotníckeho a z biotechnologického priemyslu. Najviac stúpla hodnota britskej British GlaxoSmithKline (o 34,6 percenta), nasledovaná Sanofi Aventis a Novartis.
Naopak, hodnota značiek v automobilovom priemysle pre hospodársku krízu klesla v priemere o 14,1 percenta a v odbore IT a technológií o 14,5 percenta. Hodnota značiek v sektore finančných služieb priemerne klesla o 10,8 percenta.