SOUL. Vývoz áut tejto značky do Spojených štátov a Číny sa pritom zvýšil o dvojciferné číslo.
Hyundai, najväčšia juhokórejská a piata najväčšia svetová automobilka spolu s dcérskou spoločnosťou Kia Motors, minulý mesiac profitovala najmä z podpory čínskej vlády pri kúpe úsporných vozidiel. V USA ide zase mimoriadne dobre na odbyt sedan Sonata.
Analytici odhadujú, že aj keď je rast dopytu po nových autách v Európe, ale aj v USA pomalý, predaj v rozvíjajúcich sa ekonomikách sa vytrvalo zvyšuje.
"Očakáva sa, že dopyt v Číne, ktorá sa stala najväčším automobilovým trhom na svete bude naďalej robustný vďaka dotáciám na kúpu ekologickejších vozidiel," skonštatoval Lee Sang-hjun, analytik NH Investment & Securities.
Globálny predaj áut značky Hyundai sa v septembri zvýšil medziročne o 1,8 % na 314.355 vozidiel, čo v medzimesačnom porovnaní predstavuje nárast o 7,5 %. Zahraničný odbyt pritom stúpol oproti septembru 2009 o 7,2 %, zatiaľ čo na domácom trhu sa dopyt po modeloch Hyundai znížil o 17,1 %.
Kia, druhá najväčšia juhokórejská automobilka vykázala minulý mesiac 12-% rast predaja na celom svete na 182.736 vozidiel. Záujem o kúpu jej modelov na zahraničnom trhu stúpol o 15 % na 142.545 áut a na domácom vzrástol o 3 % na 40.191 vozidiel.
Informovala o tom agentúra Reuters.