BRATISLAVA. Predpokladané výnosy z predaja diaľničných nálepiek za tento rok by mali prekonať očakávania Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o päť percent, ale zisk z mýta zaostáva za odhadmi o 10 percent. Povedal to finančný riaditeľ NDS Milan Gajdoš.
K 30. septembru utŕžila NDS z predaja nálepiek 30 miliónov eur, čo je o 1,5 milióna eur viac, ako predpokladala. Do konca roka očakáva ich celkový predaj v hodnote 35 miliónov eur.
„Pri výbere mýta správy nie sú až také pozitívne. Kým na začiatku roka sa plánovalo, že mýto ovplyvní výnosy NDS na úrovni 153 miliónov eur, reálne očakávania ku koncu roka sa blížia k 137 miliónom eur. To dostáva NDS do pozície, že musela pristúpiť k redukcii nákladov na rok 2010, čo sa môže čiastočne dotknúť aj čiastočných opráv diaľnic a rýchlostných ciest,“ vysvetlil Gajdoš. Za zaostávaním výberu môže byť podľa neho slabšia intenzita dopravy, dopravcovia hovoria o kvalite mýtneho systému.
Pôvodne sa hovorilo, že by výnosy mohli dosiahnuť 180 miliónov eur. Neskôr vtedajší šéf NDS Igor Choma (Smer) hovoril o 160 miliónoch eur.
Autor: dak