PRAHA. Automobilka Škoda je doma v Česku, ale musí sa stať globálnejšou a internacionálnou firmou.
Na stretnutí s novinármi to povedal v Prahe Winfried Vahland, nový predseda predstavenstva Škody Auto, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen. Informoval o tom server iHNed.cz.
Dodal, že automobilka má záujem na dlhodobom partnerstve s domácimi dodávateľmi, ale musia byť konkurencieschopní. Sú dielce, najmä elektronické súčiastky a sklo, ktoré sa dajú oveľa lacnejšie získať v Ázii. "V našom nákupe bude viac internacionalizácie", uviedol manažér.
Vahland sa ujal funkcie prvého septembra. Päť rokov predtým pôsobil v Číne v spoločnosti VW Group China, ktorá zastrešuje viac ako desať spoločných čínsko-nemeckých podnikov. Počas jeho pôsobenia sa firma stala zo stratovej ziskovou.
V Škodovke sa objavia aj noví pracovníci. Vahland chce rozšíriť tím technického vývoja, počet pracovníkov odbytu a zvýšiť počet agentúrnych zamestnancov. Nemajú to byť len Česi.
"Aj v českých závodoch sa budeme stretávať s ľuďmi mnohých národností. Nesmieme sa zľaknúť, keď sa pred nami objaví Ind s turbanom. Bude tam chodiť aj pár Číňanov a Rusov," povedal šéf Škody Auto.
Práve Čína, India a Rusko sú trhy, na ktorých chce Vahland o päť rokov predávať polovicu produkcie značky. Výroba a odbyt sa má v Škode zvýšiť tak, že v roku 2020 bude vyrábať 1,5 milióna automobilov. V porovnaní so súčasnosťou dosiahne jej prírastok viac ako 100 %.
"Chceme dosiahnuť zdravý rast, veď ide o budúcnosť pracovných miest v Česku. Ekonomickú náladu krajiny vidím len pozitívne. Privítal by som väčšiu politickú podporu exportu," uviedol Winfried Vahland.