SME

Záujem o obchodovanie cez mobilné technológie stúpa

Systém internetového obchodovania prostredníctvom mobilnej technológie (mobile commerce) si napriek obavám zákazníkov o bezpečnosť získava čoraz väčšiu popularitu.

BRATISLAVA.

Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti KPMG, v porovnaní s obdobím spred 18 mesiacov celosvetový podiel respondentov, ktorí používali svoj mobilný prístroj na bankové transakcie, sa takmer zdvojnásobil, pričom stúpol z 19 na 46 %.

Podiel respondentov, ktorí ho využívali na nákup tovarov a služieb, sa zvýšil z 10 na 28 %. Lídrami tohto prudkého nárastu sú najrýchlejšie sa rozvíjajúce ekonomiky sveta. V Číne 77 % respondentov používa svoje mobily na bankovníctvo a 44 % na maloobchodné transakcie, pričom v Indii 38 % respondentov používa mobilné telefóny na nákupy a 43 % na finančný biznis.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek rastúcej informovanosti o mobile commerce sa zákazníci stále obávajú, že vystavujú riziku svoje súkromie. Viac ako 90 % respondentov v Južnej Kórei, Francúzsku, Južnej Afrike, na Slovensku, v Rumunsku, Brazílii a Rusku, ako aj v Indii a Číne, uviedlo, že sa obávajú o súkromie a bezpečnosť na internete, pričom v mnohých prípadoch sú ich obavy väčšie ako pred 18 mesiacmi.

Respondenti v Českej republike a Holandsku sú v tejto otázke najpokojnejší, ale aj tu viac ako sedem z 10 respondentov uviedlo, že je to dôvod na obavy.

Správa KPMG pokrýva 22 krajín vrátane Slovenska a vychádza zo skúmania každodenného používania mobilnej a počítačovej technológie u viac ako 5 600 ľudí. V celosvetovom prieskume 43 % respondentov uviedlo, že sú teraz ochotní platiť za prístup k často používanému online obsahu.

SkryťVypnúť reklamu

V krajinách Ázie a Tichomoria toto číslo vzrástlo na 59 %, pričom Čína a India sú jasní globálni lídri so 63 resp. 65 percentami. Najmenej ochotní platiť sú zákazníci v Holandsku, len 6 %, za ktorým nasleduje Írsko s 12 % a Kanada s 15 %.

Najobľúbenejším druhom obsahu, za ktorý by ľudia platili, je video, ktoré zvolilo 56 % respondentov, a hudba, za ktorú by bolo ochotných platiť 53 % ľudí. Platená hudba je osobitne obľúbená medzi mladými ľuďmi, pričom 61 % ľudí vo veku 16-24 rokov hovorí, že by boli ochotní platiť.

Prieskum tiež naznačuje, že zákazníci sú ochotnejší akceptovať reklamu, aj keď tu existuje jasný rozdiel medzi reklamou v počítači a na mobilnom zariadení. Pre 56 % sú v poriadku reklamy v ich počítačoch, ale len 42 % by ich akceptovalo vo svojich mobilných zariadeniach.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšina by tiež radšej videla reklamy prispôsobené ich konkrétnym záujmom a aktivitám, pričom takmer šiesti respondenti z desiatich uviedli, že by boli ochotní povoliť sledovanie ich používania internetu a informácií o ich osobnom profile, ak by to viedlo k nižším nákladom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Poisťovníctvo je plné predsudkov. Dá sa však robiť inteligentne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 21 519
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 007
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 757
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 798
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 625
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 652
  7. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 5 372
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 893
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná snímka.

Najdrahšie nehnuteľnosti sú v Bratislavskom a Košickom kraji. Obľúbené sú satelity miest.


TASR
Škoda Kodiaq RS

Oproti aprílu registrácie nových áut poklesli.


SITA 1
Diaľničiari otvorili ďalšiu časť stavby D1/D4 za Bratislavou.

Novootvorená vetva diaľnice je dlhá približne kilometer.


TASR 8
Ilustračná fotografia.

Motiváciou má byť konflikt na Blízkom východe.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 98 032
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 13 157
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 209
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 171
  5. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 7 133
  6. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 214
  7. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 5 961
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 3 962
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu