BRATISLAVA. O tom, že ste si kúpili pokazený jogurt, sa môžete dozvedieť aj z oznamu v novinách. Aj takouto formou informuje svojich zákazníkov o pokazených výrobkoch spoločnosť Rajo. Včera v našom denníku zverejnila oznam, že sa na trh dostali jogurty s neštandardnou kvalitou.
„V tomto prípade sa ňou rozumie výskyt plesní na povrchu jogurtov. Príčinou bola prítomnosť bežného vzduchu z okolitého prostredia v technologickom zariadení z dôvodu technickej poruchy,“ povedal podpredseda predstavenstva spoločnosti Ján Johanes.
Jogurty už nekúpite
Mliekareň v tomto ozname žiada, aby ľudia jogurty s dátumom spotreby 12. až 24. novembra nekonzumovali. Johanes hovorí, že aj takýmito opatreniami sa Rajo snaží zamedziť tomu, aby sa k pokazeným výrobkom dostali spotrebitelia.
Oznam sa dostal do novín až včera, hoci sa „neštandardné jogurty“ sťahovali z pultov predajní už skôr. Spoločnosť však už aj predtým robila kroky, aby sa tieto jogurty nedostali k spotrebiteľovi.
„Výrobca kontaktoval všetkých odberateľov a požiadal o stiahnutie výrobku,“ povedal Martin Matúš zo Štátnej veterinárnej a potravinovej správy, ktorý doplnil, že na pokazené jogurty upozornil samotný výrobca.
Peniaze vám vrátia
Spoločnosť Ahold stiahla pokazené výrobky hneď, ako ich o to výrobca požiadal.
„Rajo nás 12. novembra požiadalo o stiahnutie presného zoznamu produktov. Išlo približne o 70 druhov jogurtov rôznych príchutí. Následne sme prostredníctvom interného systému sťahovania produktov okamžite stiahli výrobky z obehu,“ povedala PR manažérka spoločnosti Ahold Diana Chovancová-Stanková.
Ak ste si uvedený výrobok zakúpili a máte ho ešte doma, môžete ho vrátiť priamo v predajni. „Zákazníci môžu priniesť výrobky späť do centra služieb zákazníkom a peniaze im vrátime,“ hovorí Oľga Hrnčiarová zo spoločnosti Tesco.
Druhá možnosť je poslať reklamáciu priamo do Raja. „Na každú budeme individuálne reagovať,“ tvrdí Johanes.