SOUL. Navyše, juhokórejské firmy zasiahli Japoncom do ich podielu aj na trhu USA.
Hyundai spolu so sesterskou firmou Kia predal za prvých 10 mesiacov tohto roka v Európe 521.369 vozidiel oproti 511.754 autám, ktoré predala Toyota a jej divízia Lexus. Uvádza sa to v správe Európskeho združenia výrobcov automobilov.
Vzhľadom na dopyt na zahraničných trhoch vrátane Európy sa očakáva, že tento rok by juhokórejské automobilky mohli dosiahnuť rekordný predaj. V Európe kupcov lákajú najmä modely ix35, i30 a Kia cee'd a analytici predpokladajú, že budúci rok predaj týchto firiem v Európe ešte vzrastie.
Spoločný podiel juhokórejských automobiliek v Európe dosiahol ku koncu októbra 4,5 %, čo medziročne znamená rast o 0,4 %. Naopak, podiel Toyoty klesol z 5 % na 4,4 %. Ešte väčší nástup zaznamenali juhokórejské firmy v USA, kde sa ich podiel zvýšil medziročne o 21 %, pod čo sa podpísal najmä vysoký záujem o sedan Sonata.
Dopyt po ňom sa za 10 mesiacov tohto roka oproti rovnakému obdobiu roka 2009 zvýšil o 64 %. Naopak, dopyt po úspešnom modeli Camry od Toyoty klesol o 6,3 % a napríklad po Accorde od Hondy o 3,4 %.
Informovala o tom agentúra Bloomberg.