SME
Nedeľa, 29. máj, 2022 | Meniny má Vilma

Predstavenstvo Carga potvrdilo prepustenie dvetisíc ľudí

Hromadné prepúšťanie v štátnej akciovke ešte musí potvrdiť dozorná rada.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Predstavenstvo Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. vzalo na vedomie podnikateľský plán na budúci rok, podľa ktorého má štátna akciovka prepustiť okolo 20 % zamestnancov, čiže zhruba 2 tisíc z takmer 10 tisíc.

Dozorná rada nákladného prepravcu sa bude budúcoročným plánom podnikania zaoberať v druhej polovici januára.

Detaily prepúšťania ešte nie sú známe

Agentúru SITA o tom vo štvrtok informoval hovorca Carga Martin Halanda s tým, že harmonogram úsporných opatrení a znižovania počtu zamestnancov ešte nie je uzavretý. "Stále pokračuje projekt optimalizácie zamestnanosti. Časový plán a ďalšie podrobnosti budú známe v druhej polovici januára budúceho roka," uviedol Halanda.

Prepustení pracovníci Carga dostanú odstupné podľa odpracovaných rokov, pričom spoločnosť pre nich pripraví sociálny program.

"Budeme tiež spolupracovať s úradmi práce tak, aby sme sa našim zamestnancom pokúsili nájsť budúce uplatnenie," pokračoval Halanda.

Či platy porastú, nie je dohodnuté

V súčasnosti v Cargu stále pokračuje vyjednávanie o kolektívnej zmluve na rok 2011 s viac ako desiatkou odborárskych organizácií.

"Medzi požiadavkami odborárov a podnikateľským plánom, ktorý minimalizuje osobné náklady, pretrvávajú rozpory. Cargo nemôže v ozdravnom roku súhlasiť s návrhmi, ktoré naopak osobné náklady zvyšujú," dodal Halanda.

Začiatkom tohto roka Cargo evidovalo 9 721 pracovníkov a ich počet k začiatku júna klesol o 131 na 9 590. V priebehu prvého polroka 2011 plánuje spoločnosť v rámci úsporných opatrení prepustiť 20 % zamestnancov, ich počet sa tak môže znížiť na 7 400.

"Prepúšťanie zamestnancov je iba jedným z bodov podnikateľského plánu, ktorého cieľom je ozdravenie spoločnosti, zvýšenie jej trhovej hodnoty, dosiahnutie zisku v roku 2012 a príprava spoločnosti na vstup strategického investora v roku 2013," informoval Halanda agentúru SITA začiatkom decembra.

Ani očakávaný mierny rast nákladnej prepravy v budúcom roku podľa neho nedovoľuje udržať súčasnú zamestnanosť, ak má firma fungovať efektívne.

Cargo zároveň plánuje požiadať o ročný odklad splátky štátnej pôžičky z minulého roka vo výške 166 mil. eur, čo je tiež súčasťou plánu ozdravenia firmy.

"Počas tohto obdobia spoločnosť pripraví a navrhne spôsob a podmienky splatenia pôžičky od štátu," uviedol ďalej Halanda.

Štátnu finančnú výpomoc, ktorú firme schválila vláda Roberta Fica (Smer-SD) na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy, poklesu tržieb a udržanie zamestnanosti, Cargo použilo na prevádzkové a investičné náklady. Prvú splátku vo výške 10 mil. eur malo zaplatiť vo februári budúceho roka, pričom spomínanú splátku má zaplatiť dvakrát ročne do roku 2019.

Zvýšenie prepráv prienieslo zníženie strát

Cargo očakáva, že terajší rok ukončí so stratou 99,43 mil. eur. Za plánovanou nižšou stratou v objeme 82,04 mil. eur by tak mala zaostať o 21,2 %.

V porovnaní s minulým rokom, keď nákladný prepravca hospodáril so stratou 126,6 mil. eur, sa má očakávaný negatívny hospodársky výsledok za tento rok znížiť o 21,5 % alebo o 27,17 mil. eur.

Prevádzkové výnosy firmy majú v tomto roku dosiahnuť 379,49 mil. eur. Medziročne sa tak zvýšia o 11,5 % a plán na tento rok prekonajú o 4,3 %.

Prevádzkové náklady v očakávanej výške 387,11 mil. eur majú byť oproti minulému roku vyššie o 4,1 % a v porovnaní s tohtoročným plánom majú vzrásť o 7,1 %.

Očakávaná prevádzková strata by tak mala predstavovať 7,62 mil. eur a medziročne by mala byť nižšia o 75,8 %, keďže minulý rok tvorila 31,52 mil. eur. Cargo plánovalo v tomto roku prevádzkový zisk vo výške 2,18 mil. eur.

Podnikateľský plán Carga pre rok 2011 počíta s dosiahnutím prevádzkového zisku 66,97 mil. eur. Výnosy z prevádzky by mali dosiahnuť 378,67 mil. eur, čo je o 0,2 % a 820 tis. eur menej ako predpoklad pre rok 2010. Prevádzkové náklady firmy by mali v budúcom roku klesnúť o 19,5 % na 311,7 mil. eur, čo je oproti očakávaniu na tento rok menej o 75,4 mil. eur.

Spoločnosť v tomto roku podľa očakávania prepraví viac tovaru nielen oproti tohtoročnému plánu, ale aj v porovnaní s vlaňajším výkonom.

Objem nákladnej prepravy Carga má v tomto roku medziročne vzrásť o 15,1 % na 38,9 mil. ton. V minulom roku spoločnosť totiž prepravila 33,79 mil. ton tovaru.

Oproti plánu na tento rok v objeme 37,61 mil. ton má nákladná preprava stúpnuť o 3,4 %. Cargo plánuje v roku 2011 zvýšiť objem nákladnej prepravy na 41,4 mil. ton, čo znamená oproti tohtoročnému očakávaniu zvýšenie o 6,4

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,65 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 5. 2022)
USD 1.072
AUD 1.500
CZK 24.700
JPY 136.050
CAD 1.366
GBP 0.849
HUF 392.830
PLN 4.586
CHF 1.026
SEK 10.529

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete?
  2. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách
  3. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  4. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  5. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  6. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  7. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  8. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  1. Herec Karel Zima: Táto kamera do auta vám vydrží roky: MIO!
  2. Poškriabali vám auto, keď ste niekde parkovali?
  3. Ako si vyberať pohodlnú obuv nielen do práce? Toto sú naše tipy!
  4. Agresívne brzdenie alebo poistný podvod? Mal palubnú kameru!
  5. Darček na Deň detí? Repasovaný telefón môže byť skvelou voľbou
  6. Zdravé zateplenie za jeden deň: čo neviete o fúkanej izolácii
  7. Wüstenrot minulý rok úspešne naštartoval nový obchodný model
  8. Dve zľavy na jedného: Toto predĺženie v PLANEO je vaša šanca!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 15 102
  2. Top jedenásť pláží na Baleárskych ostrovoch: ktorú si vyberiete? 7 803
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 6 578
  4. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov? 5 691
  5. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom! 2 017
  6. Kali, Tina, Yael i Spievankovo vandrujú po slovenských vodách 1 892
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná! 1 335
  8. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 305

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 390
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 790
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 320
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 223
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 3 141
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 731
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 615
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 142
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  8. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dietok prizeračky - Miroslava Setnická (vľavo) a Viera Farbiaková

Niektoré rodiny na ich služby čakajú dlhé mesiace.


25. máj
Peter Cehlárik na ZOH 2022 v Pekingu.

Všetci sme boli proti vojne, je hrozné, čo sa deje, vraví hokejista.


Stanislav Benčat 2 h
Areál Čatlošovej vily je nevyužívaný takmer dve desaťročia.

S prestavbou areálu bývalého sanatória nesúhlasili úrady ani aktivisti.


27. máj
Vojna na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje 95. deň.


a 3 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Celkovo štát v tomto roku prispeje na dôchodky o takmer 2,3 miliardy eur viac než vlani.


TASR 23 h
Diaľničný mýtny systém zastrešuje firma, ktorú vlastnila skupina J&T

CzechToll predložil najnižšiu cenovú ponuku.


SITA 28. máj
Hraničná preberacia stanica prepojovacieho plynovodu Poľsko – Slovensko nad obcou Výrava.

Heger: Posilní energetickú bezpečnosť.


27. máj
Čerpacia stanica Mol v maďarskej Rajke

Boli sme sa pozrieť v Maďarsku, kde zaviedli dve ceny a kontroly značiek na autách.


27. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  4. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Ján Valchár: Bitka pri Cušime, Admirál Kuznecov alebo dve frašky ruskej flotily 12 390
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 9 790
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 320
  4. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 4 223
  5. Jana Melišová: Oplatí sa žiť na dlh? 3 141
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 2 731
  7. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 615
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 142
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  2. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  3. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  8. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
SkryťZatvoriť reklamu