SOUL. Znamená to spomalenie oproti rastu oproti roku 2010, ktorý bol na úrovni 24 %.
Automobilka v pondelok uviedla, že v roku 2011 chce predať 6,33 mil. áut, čiže o 10 % viac v porovnaní s minuloročným predajom na úrovni 5,75 mil. vozidiel. "Plán firmy Hyundai Motor Group je konzervatívny a úplne dosiahnuteľný," povedal Ahn Sang-jun, analytik spoločnosti Tong Yang Securities.
Rast predaja sa podľa jeho slov spomalí vzhľadom na to, že výrazný rast v minulom roku bol výsledkom nízkej porovnávacej základne v roku 2009, kedy v automobilovom odvetví nastal najväčší pokles v histórii. Hyundai však podľa analytika bude rásť rýchlejšie ako bude priemerný rast celého trhu, ktorý by mal byť na úrovni 7 %, pričom ho budú ťahať Čína a USA.
Minulý mesiac predaj vozidiel Hyundai medziročne posilnil o 2,8 %. Kým v decembri 2009 firma predala 296 928 áut, v decembri 2010 bol predaj na úrovni 305 340 automobilov. Sesterská automobilka Kia Motors v decembri dosiahla medziročný rast predaja až o 27,8 %. Firma v decembri 2010 celkovo predala 214 183 vozidiel. V decembri 2009 bol jej predaj na úrovni 167 553 automobilov.