PARÍŽ. To je o 13 % viac ako v roku 2009, keď odbyt automobilky v dôsledku krízy klesol medziročne o 2,2 %.
Za dobré výsledky vďačí Peugeot Citroen najmä zvýšenému odbytu na rozvíjajúcich sa trhoch, ktorý prevážil aj slabší predaj v Európe.
Z údajov automobilky totiž vyplýva, že odbyt jej vozidiel v Európe sa v roku 2010 znížil medziročne o 0,9 % na 2,2 milióna áut. Dôvodom bolo ukončenie tzv. štrotovného, teda štátnej premiére na kúpu nového auta výmenou za staré, ktorou sa viaceré vlády snažili počas krízy podporiť automobilový priemysel.
Vedenie automobilky Peugeot Citroen očakáva, že v tomto roku sa už európsky trh s autami stabilizuje a odbyt v Latinskej Amerike, Číne a Rusku bude ďalej rásť.
V roku 2010 francúzska automobilka predala na trhoch mimo Európy 39 % svojich vozidiel, zatiaľ čo v roku 2009 to bolo 34 % áut.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.