BRATISLAVA. Poisťovňa doteraz vyplatila viac ako 509.000 eur z celkovej poistnej sumy 550.000 eur, na ktorú mala CK Karya Tour dojednané poistenie, informovala vedúca odboru firemnej komunikácie Allianzu Lucia Muthová.
V súlade s poistnou zmluvou si klienti skrachovanej cestovnej kancelárie mohli počas šiestich mesiacov od úpadku, teda do 9. januára tohto roka, uplatniť svoje nároky za vzniknuté škody z poistenia insolventnosti. Z vyplatených prostriedkov Allianz podľa Muthovej zabezpečil leteckú prepravu klientov z miesta dovoleniek či úhradu mimoriadnych výdavkov za stravu, ubytovanie a dopravu, ktoré dovolenkárom vznikli počas ich dovolenky. Klientom, ktorí v dôsledku úpadku cestovnej kancelárie vôbec nevycestovali na zaplatenú dovolenku, poisťovňa poskytla preddavok poistného plnenia.
"Zostávajúca suma bude v krátkom čase v súlade s poistnými podmienkami pomerne prerozdelená medzi oprávnených klientov, až do jej úplného vyčerpania. Žiaľ, vzhľadom na množstvo poškodených a celkovú výšku škody, ktorú si klienti uplatnili, nebude možné nároky klientov uspokojiť v plnej miere z dôvodu výšky poistného krytia dojednaného CK Karya Tour," vysvetlila Muthová. Pre vybavenie svojho nároku už nemusia klienti poisťovňu opäť kontaktovať. Všetci, ktorí si nárok uplatňovali, dostanú v týchto dňoch písomné oznámenie o ukončení riešenia ich prípadu.
Oficiálna informácia o úpadku CK Karya Tour bola oznámená 9. júla 2010. V tom čase bolo v Turecku približne 1100 klientov tejto cestovnej kancelárie, ktorí boli v okolí Antalye ubytovaní v približne 80 hoteloch. Allianz spolu s asistenčnou spoločnosťou Mondial Assistance začal hotelom poskytovať záruky za ubytovanie klientov. Odlety z Turecka v piatok, sobotu a nedeľu boli ešte v pôvodne plánovaných termínoch. Ostatní klienti mali zabezpečené ubytovanie v pôvodných alebo náhradných hoteloch, stravu, transfer na letisko a odlet na Slovensko. Dve špeciálne lietadlá priviezli 340 klientov na Slovensko v utorok 13. júla 2010.