BRATISLAVA. Pokles zisku sa dotkol tretiny zo 188 spoločností, ktoré zverejnili svoje hospodárske výsledky. Celková ziskovosť sektora sa však zvýšila z 2,4 % na 3,1 %. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Deloitte a STORES Media o tržbách najväčších maloobchodných reťazcov.
"Čísla potvrdzujú snahu maloobchodníkov na celom svete udržať si ziskovosť. Pred rokom spotrebitelia obmedzovali svoje nákupy a veľký objem zásob viedol k výrazným zľavám. Maloobchodníci ale rýchlo zistili, kde sa dajú ušetriť náklady, a teraz sa im to začína vyplácať. Ale aj tak pre nich bude ťažké naďalej udržať zvyšovanie ziskovosti. Musia sa spoliehať na ekonomické oživenie, ktoré by mohlo vrátiť tržby na úroveň v minulosti," konštatoval riaditeľ oddelenia pre spotrebiteľský priemysel v Deloitte Research v USA Ira Kalish.
Poradie prvej desiatky svetových maloobchodných spoločností zostalo rovnaké ako v predchádzajúcom období. Najväčším predajcom naďalej zostáva americký Wal-Mart pred francúzskym Carrefourom a nemeckým Metrom. Štvrté miesto obsadil britský reťazec Tesco.