BRATISLAVA.
Najčítanejším denníkom bol Nový Čas, najpočúvanejším rádiom bolo Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou bola v sledovanom období Televízia Markíza.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, s.r.o., ktorá v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media realizuje národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index ).
Údaje spoločnosť zbierala od 21. júna do 5. decembra 2010 od 4116 respondentov vo veku 14 - 79 rokov. V segmente médiá bolo zaradených 269 titulov tlačených periodík, 47 rozhlasových staníc, 65 televíznych a štyri teletexty.
V denníkoch vedie Nový čas
Celoštátne denníky v 3. a 4. kvartáli 2010 dosiahli pri premenných „čítal(a) posledné vydanie“ a "čítal(a) posledných 14 dní“ nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 22 percent, ktoré predstavujú viac ako milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Sme so 7 percent.
Čítanosť denníka Plus jeden deň je rovnako na úrovni 7, nasleduje denník Pravda tiež so 7 percentami, Šport (4), Korzár (4) a Hospodárske noviny (3), Új Szó (2) a Avízo (1).
V týždenníkoch vedie Plus 7 dní
Medzi týždenníkmi bol najčítanejší v sledovanom období týždenník Plus 7 dní (12), nasleduje Život (10), Nový Čas pre ženy (8), Báječná žena (8), Eurotelevízia (6), Slovenka (4), Katolícke noviny (4).
Najčítanejším titulom spomedzi dvojtýždenníkov je Tele plus (3), TV max (2), Markíza TV Svet (1). Jednopercentnú čítanosť medzi respondentmi dosiahli aj dvojtýždenníky Bratislavský kuriér, Relax, TV Svet a Stop.
Poradie mesačníkov otvára časopis Zdravie (9), Eva (9), EMMA (8), Záhradkár (7), Auto motor a šport (5), Auto Magazín (4) a Pekné bývanie (4).
Najpočúvanejší je Expres
Celková počúvanosť rádií v parametri „ počúval včera“ predstavuje 72 percent. Poradie otvára Rádio Expres (20), ďalej Rádio Slovensko (17), Fun rádio (14), sieť rozhlasových staníc RADIONET total (8), Jemné melódie (7), Rádio Europa 2 (6), Rádiu Regina (6).
Medzi televíziami vedie Markíza
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 90 percent. Televíziu v sledovanom období celkovo sledovali viac ako štyri milióny divákov.
Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza (57), TV JOJ (37), Jednotka (21), TA3 (5), RTL KLUB (4), TV2 a TV Doma (3), TV JOJ PLUS, Prima TV a Dvojka (2).
Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 3. a 4. kvartál 2010 je nasledujúce: Na prvom mieste sa umiestnila TV Markíza (45), nasleduje TV JOJ (25), Jednotka (12), TV Doma a TA3 (2), TV JOJ Plus a Dvojka (1). Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 11 percent.