Agentúrnu správu sme o 19:38 nahradili autorským článkom.
BRATISLAVA. „Som presvedčený, že cena za mýto bude vyššia," povedal riaditeľ SkyTollu Matej Okáli.
Riaditeľ podniku, ktorý mýto prevádzkuje, vysvetľuje, že štát si za mýto priplatí, pretože rozkúskoval spoplatnené úseky. Čím viac úsekov, tým častejšie sa mýto zúčtováva, čo znamená viac mýtnych transakcií.
V zmluve so SkyTollom je objednaný obmedzený rozsah transakcií – 388 miliónov. SkyToll eviduje ku koncu roka 477 miliónov. Štát by to mohlo stáť navyše aj tri milióny eur.
Doplácať za rozkúskovanie sa bude aj v ďalších rokoch.
Splátka za minuloročnú prevádzku mýtneho systému sa už stihla predražiť aj mimo mýtnych transakcií. Stalo sa to vtedy, keď mýtna polícia prešla z ministerstva dopravy pod Policajný zbor.
„Zmenili sa aj požiadavky na vozidlá," vysvetlil Okáli. Toto a iné veci priniesli zdraženie asi o šesť miliónov eur.
Ďalšie môže prísť pre chystané zmeny v pokutách, ktoré mýtna polícia účtuje dopravcom. Majú klesnúť z 1655 na 700 eur v blokovom konaní.
S aktuálnou výškou pokuty sa rátalo, keď sa zostavoval systém „chytania čiernych pasažierov". „Ak chceme dodržať efektivitu výberu mýta, musíme robiť navyše," povedal Okáli. Ministerstvo dopravy vyššie platby z tohto dôvodu vopred odmietlo.
Na privysoké pokuty sa sťažovali dopravcovia. Ich zníženie im však nestačí. Tvrdia, že mýto nefunguje a rátajú aj so štrajkmi. Okáli tvrdil, že oprávnených reklamácií je minimum a rovnako bez problémov fungujú palubné jednotky.
Dopravcovia žiadajú aj úplné zverejnenie mýtnej zmluvy. Proti sa postavil SkyToll a ministerstvo chce túto možnosť analyzovať.