ŠTOKHOLM. Zisk švédskej odevnej spoločnosti Hennes & Mauritz (H&M) v jej štvrtom účtovnom kvartáli prekvapivo klesol, pod čo sa podpísali vyššie náklady na suroviny ako bavlna a znižovanie cien na udržanie konkurencieschopnosti.
Tretí najväčší maloobchodný predajca oblečenia podľa veľkosti tržieb vo štvrtok informoval, že sa jeho zisk pred zdanením v období od septembra do novembra znížil na 7,18 mld. švédskych korún (SEK) z úrovne 7,99 mld. SEK v predchádzajúcom kvartáli.
Zisk spoločnosti nenaplnil prognózy analytikov, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters. Tí očakávali, že spoločnosť dosiahne zisk pred zdanením v sledovanom období vo výške 8,17 mld. SEK.
Hrubé marže spoločnosti sa v poslednom účtovnom kvartáli minulého roka znížili na 63,2 % z úrovne 66,3 % v rovnakom období predchádzajúceho roka. Analytici očakávali, že H&M dosiahne hrubé marže v sledovanom období na úrovni 63,7 %.
H&M ďalej uviedla, že vo svojom súčasnom fiškálnom roku plánuje otvoriť okolo 250 nových obchodov. V septembri minulého roka spoločnosť zredukovala svoj plán expanzie pre minulý fiškálny rok na 220 obchodov z plánovanej úrovne 240 obchodov.
Pod revíziu plánu sa podpísalo zastavenie výstavby obchodných centier v južnej Európe. H&M má viac ako 2 tis. obchodov v 37 krajinách vrátane Slovenska.