TRENČÍN. Hodnotenie zverejnilo na stránke www.eia.enviroportal.sk, pričom zvíťazil štvrtý, tzv. zelený variant.
Ten je kombináciou pôvodne navrhnutých variantov s novými prepojeniami. Taktiež kladie dôraz na dodržiavanie opatrení, ktoré by mali zmierniť negatívny dopad na životné prostredie. Cesta by mala prepojiť stredné Ponitrie so sieťou diaľnic a rýchlostných ciest.
Vďaka tomu by sa mala zlepšiť dopravná dostupnosť tohto regiónu a zintenzívniť jeho hospodársky rozvoj. Zároveň sa aj odkloní doprava z centier dotknutých miest.
Celková dĺžka R8 by mala byť 54,885 km. Výstavba je rozčlenená na tri etapy, prvú časť predstavuje vybudovanie cesty medzi Nitrou a Topoľčanmi, s ktorou by mali začať v roku 2013. Podľa predpokladov by mala byť hotová v roku 2016, kedy by zároveň mali začať budovať druhú etapu cesty, a to spojenie medzi Topoľčanmi a Ostraticami.
Koniec výstavby tejto časti je naplánovaný na rok 2025. Spojenie Ostratice - rýchlostná cesta R2, ktoré predstavuje poslednú etapu, by malo hotové v roku 2035. Celková odhadovaná výška nákladov je 985 miliónov eur.