PARÍŽ. Najväčšia svetová firma s luxusným tovarom, francúzska skupina LVMH (Louis Vuitton Mo‰t Hennessy), dosiahla v minulom roku rekordné výsledky. Tržby spoločnosti prekonali očakávania analytikov a prvýkrát prekročili hranicu 20 miliárd eur, a to najmä vďaka výbornej vianočnej sezóne.
Tržby spoločnosti LVMH, ktorej patrí viac ako 50 luxusných značiek, a nielen zo sveta módy (napríklad Louis Vuitton, Givenchy a Dior), ale aj najväčší výrobca šampanského Moot & Chandon a svetoznámeho koňaku Hennessy, sa minulý rok vyšplhali na 20,3 miliardy eur, čo je o 10 % viac ako v predchádzajúcom roku 2009.
"Rok 2010 bol pre LVMH úžasným rokom," skonštatoval predseda skupiny Bernard Arnault.
Predovšetkým značka Louis Vuitton, ktorá je vo svete kabeliek a kožených výrobkov skutočným pojmom, mala vlani rekordný rok.
Aj predaj vína a alkoholu, či šperkov a hodiniek, ktorý v roku 2009 pod vplyvom recesie klesol, už vlani znova ožil a rástol v prípade alkoholických nápojov o 19 % a šperkov a hodiniek o 29 %.
Celkovo odbyt luxusných značiek zo skupiny LVMH stúpol minulý rok o 10 %, čo je výrazná zmena po poklese o 8 % v roku 2009. Čistý zisk spoločnosti dosiahol vlani 3,03 miliardy eur.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.