SME

Firmy lovia zákazníkov aj na Facebooku

Profil na Facebooku či Twitteri je pre firmu už takmer nevyhnutnosťou. Na sieti sa snaží byť každá, no nie všetkým komunikácia aj ide.

Ak chce byť firma na  Facebooku úspešná, musí fanúšikom ponúknuť zaujímavý obsah.Ak chce byť firma na Facebooku úspešná, musí fanúšikom ponúknuť zaujímavý obsah. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA/AP)

BRATISLAVA. Kúpiť auto sa dá aj jedným kliknutím na Facebooku. Škoda Auto Slovensko tak vypredáva sklady cez aplikáciu Last Minute. „Tieto autá sa nedajú kúpiť iným spôsobom," tvrdí hovorkyňa firmy Lucia Busquet.

Stačí si vybrať model a kliknúť na „mám záujem". Obratom príde e­mail s kontaktom na predajcu. Škoda Octavia Bussiness vyjde asi o 2500 eur lacnejšie.

Do výpredaja išlo 67 áut. Za 10 dní sa ich predalo viac ako 20 a 19 je rezervovaných. Akcia sa končí túto nedeľu.

Nie každý to vie

Škoda je na Facebooku len dva mesiace, no nazbierala už takmer 9000 fanúšikov. Viac ako 8000 fanúšikov má skupina Milujem Peugeot.

SkryťVypnúť reklamu

„Komunikujeme s nimi denne, spoznávame ich reakcie, organizujeme súťaže," vraví hovorkyňa Peugeotu Ivana Orviská. Kia Motor Sales vidí sieť ako doplnok reklamy.

O priazeň ľudí na sociálnych sieťach sa uchádza už takmer každá firma. „To, čo bol pred pár rokmi firemný web či e­mail, je dnes profil na Facebooku," vraví projektový manažér pre sociálne médiá Hanstiger.cz Marek Minarovič.

Ak firma vie ako na to, osloví mnoho potenciálnych zákazníkov. No nie každej firme komunikácia na sociálnej sieti ide. S tým súhlasí aj Peter Kontra z agentúry Wiktor Leo Burnett: „Ak sa firma rozhodne pre konto na sociálnej sieti, zaväzuje sa ponúkať zaujímavý obsah."

Vlastný profil sa oplatí webovým firmám a tým, čo majú záujem o živú komunikáciu so zákazníkmi. Za príklad úspešnej kampane považuje facebookovú profilovku poisťovne Union, na ktorej sa podieľa aj jeho agentúra. Union stojí aj za skupinami Milujem leto či Ružoví kukláči, tie majú vyše 100­tisíc fanúšikov.

SkryťVypnúť reklamu

Stránke sa treba venovať

„Ak ponúkate niečo, o čo je záujem, sociálne siete vašu reklamu znásobia a dozvedia sa o vás desaťtisíce ľudí," hovorí spoluzakladateľ portálu SAShE.sk Juraj Mikláš. Tento portál zastrešuje predajcov od náušníc až po nábytok a drukuje mu už takmer 8000 ľudí.

Veronika Danišová na ňom pod značkou Qwaydani Simple Style predáva vlastnoručne vyrábané gumičky do vlasov. „Je to pre mňa najjednoduchší spôsob, ako prezentovať svoju tvorbu, " hovorí.

Nie všetci sú však na Facebooku úspešní. Obchodu Krasnebruska.sk s tehotenskou módou sa zatiaľ na sieti nedarí. Otvoril síce viacero stránok, ale ani na jednej nie je viac ako 10 ľudí či príspevkov.

Prevádzkovateľka obchodu Miroslava Kardošová hovorí, že profilu neprikladá význam. Uprednostňuje totiž iný spôsob reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Banky zistia, čo ľudia chcú

Na Facebooku sú už obchodné reťazce Tesco či COOP Jednota. Nechýbajú na ňom takmer všetky banky. Z nich má najpočetnejšiu skupinu fanúšikov – vyše 4000 – Tatrabanka.

„Snažíme sa komunikovať s klientmi spôsobmi, ktoré preferujú a využívajú," povedal hovorca Boris Gandel. Na webe ponúka aj týždenný seriál „Ako na to...", v ktorom vysvetľuje produkty.

On­line komunikácia nie je cudzia Zuno Bank. „Cez Facebook sa rýchlo dozvieme, čo nové by ľudia privítali, " vraví jej hovorca Marek Michlík.

Od minulého roka sú na Facebooku aj VÚB a ČSOB. Pre Poštovú banku je táto sieť doplnkovou formou komunikácie.

Dexia banka využíva na sieti len platenú reklamu a Slovenská sporiteľňa považuje sociálne siete za súčasť komunikačného mixu pri kampaniach.

SkryťVypnúť reklamu

Na sieti sa darí inovatívnym

O sociálnych sieťach hovorí manažér pre sociálne médiá MAREK MINAROVIČ.

Ako sa darí firmám na sociálnych sieťach?

„Úspešné sú tie, čo vedia, že na sieti zaberá neustála zmena a inovácia. V klasických webových projektoch boli vlny, na ktorých sa dalo zviezť, v sociálnych médiách to neplatí. Čo fungovalo pred pár mesiacmi, už dnes nemusí."

Pre koho má komunikácia na sieti zmysel?

„Pre firmy, ktoré majú čo povedať. Pre tých, čo dokážu komunikovať cez zástupný obsah, teda taký, čo sa aspoň okrajovo týka ich výrobkov či služieb. Pre tie firmy, o ktorých sa už na sieťach hovorí. Často môže byť odrazovým mostíkom pre vstup na sieť jemne negatívny typ konverzácie."

Čo má firma spraviť, aby bola na sieti úspešná?

SkryťVypnúť reklamu

„Musí poskytnúť obsah, ktorý naláka ľudí, aby chceli byť jej fanúšikmi. A aby sa zapájali do konverzácie a šírili obsah firemnej stránky medzi priateľov."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (3. 5. 2025)
USD 1.134
AUD 1.762
CZK 24.922
JPY 163.930
CAD 1.568
GBP 0.853
HUF 404.030
PLN 4.275
CHF 0.934
SEK 10.938

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 206
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 081
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 007
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 123
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 155
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 542
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 031
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 635
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 461
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 12 224
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 541
  4. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 821
  5. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 7 476
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 333
  7. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 662
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 688
  1. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  2. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  3. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  4. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Tupou Ceruzou: Smerákov
  7. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  8. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Trhy očakávali iba zmiernenie tempa rastu.


TASR
Ilustračné foto.

Akcie na Wall Street skončili v piatok vyššie.


SITA
Ilustračná fotografia.

Najdostupnejšie byty sú v Nitrianskom, Trenčianskom a Banskobystrickom kraji.


TASR 1
Ilustračné foto.

Digitálne banky sú na vzostupe.


78
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 461
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 12 224
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 541
  4. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 821
  5. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 7 476
  6. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 333
  7. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 662
  8. Ivan Mlynár: Očistec 4 688
  1. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  2. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  3. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  4. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Tupou Ceruzou: Smerákov
  7. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  8. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
SkryťZatvoriť reklamu