PITTSBURGH. Najväčší výrobca kečupov na svete zvýšil ceny, aby kompenzoval zdraženie komodít. K dobrému výsledku mu tiež pomohlo zvýšenie popularity na zahraničných trhoch.
Čistý zisk sa zvýšil na 273,9 milióna USD (197,8 milióna eur) alebo 85 centov na akciu z 228,5 milióna alebo 72 centov na akciu v rovnakom období pred rokom. Analytici očakávali 83 centov na akciu. Tržby vzrástli o 2 % na 2,72 miliardy USD, čo bolo v súlade s prognózami analytikov.
Motorom bol rast dopytu na rozvíjajúcich sa trhoch, kde tržby vyskočili o 15 %. V Severnej Amerike sa zvýšili o 3 %. Slabým miestom je Európa, kde tržby klesli o 5 %. Hlavnou príčinou je slabý predaj polievok Heinz v Británii a Nemecku, stravy pre deti v Taliansku a niekoľkých kategórií produktov v Holandsku.
Spoločnosť tiež informovala, že získala 80-% podiel v brazílskom výrobcovi kečupu S.A. Industrias Alimenticias. Podmienky transakcie neboli zverejnené. Akvizícia má pomôcť Heinzu zdvojnásobiť tržby v Latinskej Amerike.
Informovala o tom agentúra AP.