Francúzsky módny gigant LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) rozširuje svoje impérium o ďalší "poklad".
PARÍŽ. Najväčšia spoločnosť v oblasti luxusného tovaru na svete sa dohodla na kúpe 50,4-% podielu v talianskej klenotníckej firme Bulgari. Uviedli to obe strany v spoločnom vyhlásení.
Vstup klenotníckej firmy do módneho impéria jej umožní posilniť postavenie vo svete a dosiahnuť rast ziskov. Riaditeľ Bulgari Francesco Trapani sa stane členom predstavenstva LVMH a bude zodpovedný za divíziu šperkov a hodiniek.
Bulgari patrí medzi najmenšieho spomedzi renomovaných svetových výrobcov hodiniek a šperkov. Založil ju v roku 1884 grécky imigrant Sotirios Bulgari. Prvý "butik" tejto značky otvorili v roku 1905 v Ríme na Via Condotti. Firma postupne expandovala do celého sveta, kde má dnes viac ako 260 predajní.
Tržby Bulgari za tri mesiace do konca decembra 2010 vzrástli medziročne o 21 % na 357,8 milióna eur a jej príjmy za celý rok sa zvýšili o 15 % na 1,07 miliardy eur. Po vylúčení kurzových vplyvov odbyt firmy stúpol vlani medziročne o 8,3 %.
LVMH okrem módneho oblečenia, obuvi či kabeliek produkuje aj vína, destiláty, hodinky a šperky. Do impéria patrí celý rad svetových módnych značiek, ako sú Christian Dior, Celine, Louis Vuitton či Guerlain, ale aj najväčší výrobca šampanského na svete Mo‰t & Chandon.
Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.