SME

Večerníček kúpili na hypotéku

Postavičku z Večerníčka si kúpili do reklamy. Rada pre reklamu ju preveruje, deti môže mýliť.

Deduško Večerníček sa dostal do programu súkromných televízií a aj do ulíc.Deduško Večerníček sa dostal do programu súkromných televízií a aj do ulíc. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Deduško Večerníček je už niekoľko dní expertom v reklame na hypotéky. Za 15-tisíc eur si licenciu na najstaršiu televíznu zvučku kúpila reklamná agentúra od RTVS na reklamu ČSOB banky. Banka teraz môže deduška používať jedenásť týždňov a potom ešte na jeseň.

„V situácii, v ktorej sa momentálne nachádza najmä Slovenská televízia, je to jeden zo zdrojov príjmu," povedala za RTVS Alexandra Štullerová – Koreňová. Zmluvu zverejnili na internete, 25. februára ju podpísal Ľubomír Machaj.

SkryťVypnúť reklamu

Deduško ako symbol

Zemková pri prezentácii predstavy o budúcnosti RTVS pred zvolením za riaditeľku použila Večerníček ako symbol verejnoprávnosti. Obávala sa, že by z obrazovky mohol zmiznúť. Teraz deduška vidieť aj v reklamných blokoch, v inzercii v novinách či na webových stránkach. Banka má s postavičkou aj letáky a magnetky.

„K postave Deduška Večerníčka sme pristupovali s úctou. Sme presvedčení, že spôsob, akým sme kultovú postavu zakomponovali do kampane, nijako negatívne neovplyvní jeho kredit," povedala Zuzana Francúzová, hovorkyňa ČSOB. Všetky práva na používanie obrazu aj zvučky majú podľa nej právne vyrovnané.

Doteraz sa podľa nej nestretli s negatívnymi reakciami, práve naopak. „Viacerí klienti nás kontaktovali, že sa im reklama páči a chcú darčekové predmety či plagáty," hovorí Francúzová.

SkryťVypnúť reklamu

Detská psychologička Dagmar Kopčanová nápad za šťastný nepovažuje. „Nemali by sme zneužívať detské rituály, aby sme rodičom pripomenuli, že si môžu zlepšiť bývanie." Deťom sa tiež môže narušiť ich denný režim.

„Keď sa to vysiela v iných časoch, môže to narušiť stereotypy, ktoré majú deti rady. Je to pre ne mätúce a znelka stráca príťažlivosť," dodala Kopčanová.

Banka sa bráni, že kampaňou nechce ovplyvniť deti a určená je dospelým. Nasadili ju v piatok.

Na Radu pre reklamu už prišla sťažnosť, posúdia ju. „Nemyslím si, že zvučka socialistického Večerníčka by sa mala vnímať ako nedotknuteľný symbol," hovorí Eva Babitzová z prezídia Rady pre reklamu.

Tvorcovia podľa nej deduška nedehonestujú, len ho použili. „Mám pocit, že by sa nám lepšie žilo, ak by to ľudia vnímali s nadhľadom."

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň banke pripravila agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Riaditeľ firmy Ivan Hulík hovorí, že na nápade pracovali od januára.

„Kolegom sa podarilo šťastne uchopiť ikonu, ktorú pozná úplne každý a spája sa s veľmi pozitívnymi spomienkami," myslí si. Finančne sa vyrovnali okrem RTVS aj so zástupcami českých autorov.

Načítavam video...

Dobrý nápad aj zmätok

Odborníci na reklamu z iných firiem hodnotia reklamu rôznorodo. „Myslím, že je to celkom dobrý nápad. Určite je to niečo, čo zaujme a bude sa o tom veľa hovoriť," myslí si Marián Timoracký z firmy United Consultants.

Výhradám psychologičky však rozumie. „Je možné, že menšie deti budú z toho zmätené," dodal. Šot patrí podľa Martina Úradníčka z reklamnej agentúry Enterprise medzi tie, ktoré chcú pobaviť. Vtipná však vraj veľmi nie je.

SkryťVypnúť reklamu

„Vyvoláva zmätok v hlavách a dušiach detí. Viem si živo predstaviť rodičov, ako úporne deťom vysvetľujú, že nepôjde žiadna rozprávka." Siahať na niektoré ikony považuje za riskantné.

Deduška STV vysiela od roku 1977. Konkurz vyhral práve príbeh postavičky so psíkom od dramaturgičky Anny Minichovej. Nakreslil ho Ladislav Čapek. Obaja už zomreli. Čapek kreslil i Maťka a Kubka. Hudbu znelky skomponoval Jaroslav Celba.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (11. 5. 2025)
USD 1.125
AUD 1.757
CZK 24.946
JPY 163.360
CAD 1.566
GBP 0.848
HUF 404.900
PLN 4.239
CHF 0.935
SEK 10.920

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 051
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 647
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 559
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 532
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 222
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 900
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 885
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 220
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 541
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 968
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 576
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 989
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 827
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 387
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 050
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 559
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Rafinéria v meste Port Arthur na pobreží Texasu.

Severoamerický benchmark WTI sa vynoril nad 60- dolárovú métu.


SITA
Najmenej zarábajú upratovačky.

Nerovnomerné rozdelenie povinností ovplyvňuje voľný čas aj profesionálny život.


TASR
Aténska Akropola.

Na príjmoch z turizmu sa podieľali turisti z EÚ viac ako 55 percentami.


TASR
Ilustračné foto

Lacné tankovanie zrejme čaká motoristov aj v lete.


SITA 1
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 541
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 968
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 576
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 989
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 827
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 387
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 050
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 559
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťZatvoriť reklamu