TOKIO.
Uviedol to dnes šéf koncernu Akio Tojoda, podľa ktorého by firma mala dosiahnuť tento cieľ, aj keby si jen udržal silný kurz a predaj vozidiel by klesol o 20 %.
Toyota chce v rámci novej stratégie s pracovným názvom "Globálna vízia" zvýšiť aj prevádzkovú maržu minimálne na 5 % zo súčasných odhadom 2,9 %.
Strategický plán automobilky neobsahuje záväzné čísla, ale skôr odhad toho, čo by koncern mal byť schopný dosiahnuť. Tieto údaje sa zhruba zhodujú s očakávaniami analytikov. Podľa prieskumu agentúry Thomson Reuters I/B/E/S prevádzkový zisk Toyoty by sa mal vo finančnom roku, ktorý sa skončí 31. marca 2013, vyšplhať na 1,14 bilióna JPY.
Automobilka v snahe dosiahnuť uvedený cieľ dnes oznámila, že do júna tohto roka zníži počet členov predstavenstva firmy na 11 zo súčasných 27 osôb. Okrem toho firma plánuje do roku 2015 uviesť na trh 10 nových hybridných modelov. Očakáva tiež, že v nasledujúcich troch rokoch sa podiel rozvíjajúcich sa trhov na celkovom odbyte automobilky zvýši na 50 % z terajších 40 %.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.