SOUL. Vďačia za to jednak uvedeniu nových modelov na trh, a tiež tomu, že na rozdiel od iných výrobcov sú menej závislé od dodávok autokomponentov z Japonska.
Podľa najnovších údajov Hyundai zaznamenal v marci nárast predaja na celom svete medziročne o 1,7 % na 319.553 vozidiel z 324.959 áut v rovnakom období minulého roka, a to najmä vďaka veľkému dopytu po sedanoch Sonata.
Odbyt modelov automobilky Kia sa minulý mesiac zvýšil medziročne o 30 % na 224.637 z 173.111 kusov, pričom najväčší záujem bol o modely Picanto, Optima a Sportage R SUV.
Hyundai sa v marci darilo dosiahnuť solídne výsledky aj napriek pokračujúcemu sporu s odborármi, pre ktorý musela spoločnosť prerušiť výrobu v jednom z juhokórejských závodov.
Hyundai ani Kia sa neobávajú vážnejšieho vplyvu zemetrasenia v Japonsku na svoju produkciu. Pripúšťajú však, že aj ich sa môžu dotknúť problémy s niektorými podnikmi, ak sa čoskoro neobnoví výroba v japonskej továrni, ktorá dodáva svetovým automobilkám farebné pigmenty.
Informovala o tom agentúra Reuters.