BRATISLAVA. Vyplýva to z kvartálnych výsledkov mediálneho koncernu Central European Media Enterprises (CME). Skupina na Slovensku, kde je zastúpená prevádzkovateľom televízií Markíza a Doma, firmou Markíza – Slovakia, totiž vykázala za prvé tri mesiace tohto roka prevádzkovú stratu pred amortizáciou a odpismi (OIBDA) vo výške 2,5 mil. USD, kým v rovnakom období vlani skončila v mínuse 3,3 mil. USD.
Celkové výnosy skupiny CME na Slovensku dosiahli podľa zverejnených údajov v období od januára do konca marca tohto roka 19,1 mil. USD. V medziročnom porovnaní to znamenalo nárast o 5,5 %. Celkovo pritom skupina, ktorá okrem Slovenska pôsobí aj v ďalších piatich krajinách regiónu, zaznamenala v prvom kvartáli tohto roka medziročný nárast OIBDA o vyše 13,4 mil. USD na 14,2 mil. USD pri náraste výnosov o vyše pätinu na 172,8 mil. USD. Za tento vývoj môže predovšetkým príspevok biznisu skupiny v Bulharsku, kde začiatkom minulého roka kúpila stanicu bTV.
„Je to výsledok našej pretrvávajúcej sledovanosti, líderstva na trhu, prísnej kontroly nákladov, pozitívneho príspevku skupiny bTV v Bulharsku a tiež rastu divízií Media Pro Entertainment a New Media,“ reagoval na štvrťročné výsledky skupiny CME jej prezident Adrian Sarbu. Ako dodal, likvidita spoločnosti zostala naďalej silná, čo umožnilo spätné odkúpenie dlhu vo výške 24 mil. USD a refinancovanie konvertibilných dlhopisov v sume 206 mil. USD. „Sme presvedčení, že všetky naše trhy televíznej reklamy, budú v roku 2011 rásť,“ dodal.
CME prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. Podľa zverejnených informácií CME celková kúpna cena podielu bola 1,9 mld. Sk (63,07 mil. eur). CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza a TV Doma.