AMSTERDAM. Očakáva však, že prudké zdražovanie vstupných surovín bude mať negatívny vplyv na jeho koncoročné výsledky.
Tržby spoločnosti, ktorá okrem iného vyrába čaje Lipton či mydlá Dove, v 1. štvrťroku 2011 vzrástli na 10,9 miliardy eur z 10,1 miliardy eur v rovnakom období minulého roka.
Unilever najnovšie nezverejňuje kvartálny zisk, informuje len o tom, ako sa vyvíja odbyt, aby prinútil investorov sústrediť sa viac na dlhodobejšie ciele, a nie krátkodobé výsledky.
Čo sa týka jednotlivých regiónov, tržby Unileveru v Ázii a v Afrike stúpli za prvé tri mesiace 2011 medziročne o 8,9 %, v Severnej a Južnej Amerike sa zvýšili o 4,1 %, zatiaľ čo v západnej Európe klesli o 2,7 %.
Koncern zvýšil odhad rastu vstupných nákladov v tomto roku na minimálne 5 % z pôvodne očakávaných 4 %. Na príčine je prudké zdražovanie ropy a ďalších komodít.
Unilever vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru, od výrobkov osobnej hygieny, ako sú dezodoranty Degree, Dove či Rexona, cez nápoje po mrazené pochúťky Magnum či Cornetto.
Informovala o tom agentúra AP.