CINCINNATI. Americký výrobca spotrebného tovaru Procter & Gamble (P&G) oznámil medziročný rast tržieb aj zisku za 3. štvrťrok finančného roka 2010/2011. Rastúce vstupné náklady však spoločnosť donútili znížiť hornú hranicu pre odhad celoročného zisku.
Firma, známa najmä výrobou jednorazových plienok Pampers, pracími prostriedkami Tide alebo holiacimi potrebami Gillette, dosiahla v 3. štvrťroku 2010/2011, ktorý sa skončil 31. marca, čistý zisk 2,87 miliardy USD (1,94 miliardy eur). Medziročne to znamená 11-% rast a na jednu akciu 96 centov. Na porovnanie, v rovnakom období predchádzajúceho roka dosiahol P&G zisk 2,59 miliardy USD alebo 83 centov/akcia. Tržby sa zvýšili o 5 % na 20,23 miliardy USD.
Spoločnosti sa tak len tesne nepodarilo splniť očakávania analytikov, ktorí počítali so ziskom na akciu vo výške 97 centov a tržbami na úrovni 20,24 miliardy USD.
Pre rast cien vstupných surovín a palív spoločnosť znížila hornú hranicu svojho odhadu zisku na celý rok. Zatiaľ čo doteraz predpokladala, že za rok 2010/11 dosiahne zisk v rozmedzí od 3,91 do 4,01 USD na akciu, teraz počíta, že to bude maximálne 3,96 USD/akcia. S rovnakým maximálnym ziskom počítajú aj analytici.
Informovali o tom agentúry Reuters a AP.