FRANKFURT. Vďačí za to najmä veľkému dopytu po svojich produktoch v rozvíjajúcich sa ekonomikách.
Z hospodárskych výsledkov nemeckej spoločnosti vyplýva, že za tri mesiace do konca marca 2011 sa jej prevádzkový zisk zvýšil na 313 miliónov eur, zatiaľ čo analytici predpovedali, že dosiahne 283 miliónov eur. Čistý zisk koncernu v 1. kvartáli tohto roka vzrástol na 209 miliónov eur zo 168 miliónov eur v rovnakom období 2010 a jeho tržby v sledovanom období stúpli medziročne o 18 % na 3,3 miliardy eur.
"Máme za sebou vynikajúci štart do nového roka 2011 s rekordnými kvartálnymi výsledkami," konštatoval generálny riaditeľ spoločnosti Herbert Hainer.
Za lepšie ako očakávané výsledky vďačí Adidas najmä výraznému rastu predaja na kľúčových trhoch v Latinskej Amerike, Číne a Rusku. Na ilustráciu, zatiaľ čo v západnej Európe sa odbyt Adidasu v 1. kvartáli medziročne zvýšil o 16 %, v krajinách východnej Európy a v Latinskej Amerike vzrástol zhodne o 28 % a v Číne dokonca o 43 %.
Adidas preto očakáva za celý rok solídny rast predaja, ale zároveň upozornil, že vzhľadom na zdražovanie energií a vstupných surovín bude musieť zvýšiť ceny svojich produktov.
Informovala o tom agentúra DPA.