SME

Najlepšie a najhoršie hokejové reklamy

Traja oslovení odborníci zhodnotili hokejové reklamy. Do rebríčka zaradili tri najlepšie.

Organizátori zamrazili Slovensko.Organizátori zamrazili Slovensko.

1. Škoda

Najlepšie využila majstrovstvá Škoda. Zdá sa, že jej unikali mladší zákazníci, preto začala propagovať športové a mladícke vlastnosti svojich áut. Ide jej to výborne, reklamné posolstvo je presné, dynamické a mieri rovno na cieľ.

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Aj keď niektorí odborníci šot odsudzujú, lebo nemá jasné posolstvo, mňa oslovil. Šampionát aj tento šot pomohli Slovákom, aby nevnímali svoju krajinu negatívne, ale pozreli sa na ňu z krajšej strany.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

SkryťVypnúť reklamu

Produkčne veľmi pekne spracovaný šot, ktorý dobre rozpálil vášne pred majstrovstvami.

1. Orange

Pesnička Voláme do boja zľudovela, ľudia dokonca zachytili, keď refrén po neúspechu našich stiahli a dohrávali bez spievaného textu. Retro zábery boli asi to najlepšie, čo sme v podaní slovenských hokejistov počas majstrovstiev v televízii videli.

2. Niké

Dobrý nápad, dobré stvárnenie. Dokázal som si zapamätať aj „message“, teda že ak jeden zápas neuhádnem, dajú mi dvojnásobok vkladu. Nekaždodenné pri televíznej reklame založenej na vtipe.

3. Corgoň

Použili slogan „My sme tu doma“, ktorý zľudovel.

1. Škoda

Najvydarenejšou reklamou Škody je šot, v ktorom sa vyrába agresívne športový model Škoda Fabia RS. Reklama je zdravo sebavedomá, ba až drsná, no pritom vtipná a – čo považujem za najdôležitejšie – vyjadruje podstatu tohto športového modelu značky.

SkryťVypnúť reklamu

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Je profesionálne veľmi dobre natočený, no jeho mediálne nasadenie bolo pomerne slabé.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

Na šote oceňujem, že bol profesionálne urobený, aj keď mi prekážalo, že slovenský hokejista reve na Rimana „My sme tu doma!“

Hokejové brejky

oficiálne šoty: Hokejová republika – mrznúca krajina a súboj slovenských hokejistov s Rimanmi; šoty Škoda – výroba hadieho športového auta a pretekárska Škoda;

Niké – pri prehre o jeden tip vás môže aj rozdrapiť, šľahnúť o zem, či môžete aj zošalieť; Slovnaft – hadice z čerpacej stanice hrajú hokej; Orange – historické hokejové zábery s hymnou Voláme do boja a mladé hokejové talenty;

SkryťVypnúť reklamu

Uniqa – slalomárka Veronika Zuzulová v hokejových chráničoch; Ceresit – vrecia cementu hrajú hokej; Corgoň – fanúšikovia v krčme kričia My sme tu doma.

Prepadákmi sú hokej na pumpe a Zuzulová

Neúspech hokejistov zmenil reklamu Orangeu. Najhoršie sa vraj propagovala poisťovňa Uniqa a Slovnaft.

BRATISLAVA. Slabý výsledok slovenských hokejistov na majstrovstvách sveta umlčal spevákov Mariána Greksu a Petra Cmorika.

Po vypadnutí nášho tímu v reklame na Orange už nespievali: „A tento národ to vie, už v každom srdci to vrie, my sme tou krajinou víťazov.“ V šote ostala iba hudba pesničky Voláme do boja.

Peter Tóth zo spoločnosti Orange vraví, že ich neúspech hokejistov nezaskočil. „Našu kampaň výsledky nijako neovplyvnili, pokračovali sme s nasadením druhej časti kampane, ktorú sme mali pripravenú pre prípad, že sa slová piesne stanú neaktuálnymi.“

SkryťVypnúť reklamu

Lyžiarku nepochopili Nielen hokejisti, ale aj viaceré hokejové reklamy vyvolali sklamanie. „Tvorcovia sa hrali s animáciami a náročnejšími produkčnými technikami, ale výsledok nebol oslnivý,“ myslí si marketingový konzultant Ján Šifra.

Medzi najhoršie reklamy oslovení odborníci zaradili šoty poisťovne Uniqa, ktorú propaguje slalomárka Veronika Zuzulová.

Expert na marketingovú komunikáciu Marián Timoracký kritizuje nezrozumiteľné posolstvo. „Poisťovňa lyžiarku dlhodobo sponzoruje, ale prečo jej dali krájať mrkvu k hokejovému výstroju?“

Slovnaft zbytočne míňal Timoracký nechápe ani rozhodnutie rafinérie Slovnaft zaplatiť si hokejovú reklamu. Slovnaft stavil na oživenú pumpu a slogan Hokej nás tankuje. „Reklama nič nepredáva. Obchodný prínos je prakticky nulový.“

SkryťVypnúť reklamu

„Okrem toho, že hokej hrajú z mne neznámeho dôvodu hadice na čerpanie benzínu, si nepamätám nič,“ pridáva kritiku glosátor z medialne.sk Bohumil Stejskal.

Za nezvládnutú považuje aj reklamu na stavebné materiály Ceresit, ktoré na klzisku hrali hokej. „Netuším, o čo v reklame ide, aj keď som ju videl desiatykrát.“

Sledovanosť aj tržby STV sú neznáme

STV neodpovedá na to, koľko zinkasovala za hokejové reklamy.

BRATISLAVA. Hokejový šampionát bol pre STV príležitosťou prilákať zadávateľov reklamy. Obvykle málo atraktívny program verejnoprávnej televízie plný repríz odrazu dokázal súťažiť s komerčnými televíziami.

Sledovanosť „ostatné stanice“, kam v prieskumoch patrí aj STV, zatlačili večery Markízy aj Joj do podpriemeru, výrazne porazili SuperStar, Tisíc a jednu noc aj Panelák.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s konkurenciou však STV neurčovala cenu za reklamu počas prenosov na základe presných čísel o sledovanosti. Pre šetrenie nemá od februára výsledky z peoplemetrového merania. Kanály STV sú zaradené medzi „ostatné stanice“.

„Situácia bez dát je komplikovaná a sťažuje vyjednávania,“ povedal Ľubor Košút z Media RTVS, ktorá reklamný čas STV predáva. Ceny vraj stanovili podľa ponuky a dopytu a historických dát o sledovanosti.

„Určite bola cena vyššia, keďže dopyt po nákupe bol vyšší,“ tvrdí Košút. Konkrétne ceny zverejniť odmietol. Nepovedal ani to, koľko STV na hokejových reklamách dokopy zarobila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 6. 2025)
USD 1.141
AUD 1.759
CZK 24.757
JPY 164.620
CAD 1.563
GBP 0.843
HUF 403.150
PLN 4.287
CHF 0.938
SEK 10.959

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 475
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 293
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 700
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 545
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 179
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 035
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 1 969
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 100 563
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 067
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 16 390
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 400
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 323
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 699
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 8 181
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 172
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Prehľad top firiem, ktoré uspeli s projektmi.


1
Šéf Bundesbanky Joachim Nagel.

Úrokové sadzby nebrzdia ani nestimulujú ekonomiku, tvrdí šéf Bundesbanky.


TASR
Šéf NKÚ Ľubomír Andrassy.

Organizácia oslovila NKÚ v súvislosti s prípadom v Petržalke.


TASR
Ilustračné foto

Expert upozornil, že koniec prepúšťania je zatiaľ v nedohľadne.


TASR 1
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 100 563
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 067
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 16 390
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 400
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 323
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 699
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 8 181
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 172
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťZatvoriť reklamu