SME

Najlepšie a najhoršie hokejové reklamy

Traja oslovení odborníci zhodnotili hokejové reklamy. Do rebríčka zaradili tri najlepšie.

Organizátori zamrazili Slovensko.Organizátori zamrazili Slovensko.

1. Škoda

Najlepšie využila majstrovstvá Škoda. Zdá sa, že jej unikali mladší zákazníci, preto začala propagovať športové a mladícke vlastnosti svojich áut. Ide jej to výborne, reklamné posolstvo je presné, dynamické a mieri rovno na cieľ.

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Aj keď niektorí odborníci šot odsudzujú, lebo nemá jasné posolstvo, mňa oslovil. Šampionát aj tento šot pomohli Slovákom, aby nevnímali svoju krajinu negatívne, ale pozreli sa na ňu z krajšej strany.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

SkryťVypnúť reklamu

Produkčne veľmi pekne spracovaný šot, ktorý dobre rozpálil vášne pred majstrovstvami.

1. Orange

Pesnička Voláme do boja zľudovela, ľudia dokonca zachytili, keď refrén po neúspechu našich stiahli a dohrávali bez spievaného textu. Retro zábery boli asi to najlepšie, čo sme v podaní slovenských hokejistov počas majstrovstiev v televízii videli.

2. Niké

Dobrý nápad, dobré stvárnenie. Dokázal som si zapamätať aj „message“, teda že ak jeden zápas neuhádnem, dajú mi dvojnásobok vkladu. Nekaždodenné pri televíznej reklame založenej na vtipe.

3. Corgoň

Použili slogan „My sme tu doma“, ktorý zľudovel.

1. Škoda

Najvydarenejšou reklamou Škody je šot, v ktorom sa vyrába agresívne športový model Škoda Fabia RS. Reklama je zdravo sebavedomá, ba až drsná, no pritom vtipná a – čo považujem za najdôležitejšie – vyjadruje podstatu tohto športového modelu značky.

SkryťVypnúť reklamu

2. Oficiálny šot s mrznúcou krajinou

Je profesionálne veľmi dobre natočený, no jeho mediálne nasadenie bolo pomerne slabé.

3. Oficiálny šot – Rimania a hokejisti

Na šote oceňujem, že bol profesionálne urobený, aj keď mi prekážalo, že slovenský hokejista reve na Rimana „My sme tu doma!“

Hokejové brejky

oficiálne šoty: Hokejová republika – mrznúca krajina a súboj slovenských hokejistov s Rimanmi; šoty Škoda – výroba hadieho športového auta a pretekárska Škoda;

Niké – pri prehre o jeden tip vás môže aj rozdrapiť, šľahnúť o zem, či môžete aj zošalieť; Slovnaft – hadice z čerpacej stanice hrajú hokej; Orange – historické hokejové zábery s hymnou Voláme do boja a mladé hokejové talenty;

SkryťVypnúť reklamu

Uniqa – slalomárka Veronika Zuzulová v hokejových chráničoch; Ceresit – vrecia cementu hrajú hokej; Corgoň – fanúšikovia v krčme kričia My sme tu doma.

Prepadákmi sú hokej na pumpe a Zuzulová

Neúspech hokejistov zmenil reklamu Orangeu. Najhoršie sa vraj propagovala poisťovňa Uniqa a Slovnaft.

BRATISLAVA. Slabý výsledok slovenských hokejistov na majstrovstvách sveta umlčal spevákov Mariána Greksu a Petra Cmorika.

Po vypadnutí nášho tímu v reklame na Orange už nespievali: „A tento národ to vie, už v každom srdci to vrie, my sme tou krajinou víťazov.“ V šote ostala iba hudba pesničky Voláme do boja.

Peter Tóth zo spoločnosti Orange vraví, že ich neúspech hokejistov nezaskočil. „Našu kampaň výsledky nijako neovplyvnili, pokračovali sme s nasadením druhej časti kampane, ktorú sme mali pripravenú pre prípad, že sa slová piesne stanú neaktuálnymi.“

SkryťVypnúť reklamu

Lyžiarku nepochopili Nielen hokejisti, ale aj viaceré hokejové reklamy vyvolali sklamanie. „Tvorcovia sa hrali s animáciami a náročnejšími produkčnými technikami, ale výsledok nebol oslnivý,“ myslí si marketingový konzultant Ján Šifra.

Medzi najhoršie reklamy oslovení odborníci zaradili šoty poisťovne Uniqa, ktorú propaguje slalomárka Veronika Zuzulová.

Expert na marketingovú komunikáciu Marián Timoracký kritizuje nezrozumiteľné posolstvo. „Poisťovňa lyžiarku dlhodobo sponzoruje, ale prečo jej dali krájať mrkvu k hokejovému výstroju?“

Slovnaft zbytočne míňal Timoracký nechápe ani rozhodnutie rafinérie Slovnaft zaplatiť si hokejovú reklamu. Slovnaft stavil na oživenú pumpu a slogan Hokej nás tankuje. „Reklama nič nepredáva. Obchodný prínos je prakticky nulový.“

SkryťVypnúť reklamu

„Okrem toho, že hokej hrajú z mne neznámeho dôvodu hadice na čerpanie benzínu, si nepamätám nič,“ pridáva kritiku glosátor z medialne.sk Bohumil Stejskal.

Za nezvládnutú považuje aj reklamu na stavebné materiály Ceresit, ktoré na klzisku hrali hokej. „Netuším, o čo v reklame ide, aj keď som ju videl desiatykrát.“

Sledovanosť aj tržby STV sú neznáme

STV neodpovedá na to, koľko zinkasovala za hokejové reklamy.

BRATISLAVA. Hokejový šampionát bol pre STV príležitosťou prilákať zadávateľov reklamy. Obvykle málo atraktívny program verejnoprávnej televízie plný repríz odrazu dokázal súťažiť s komerčnými televíziami.

Sledovanosť „ostatné stanice“, kam v prieskumoch patrí aj STV, zatlačili večery Markízy aj Joj do podpriemeru, výrazne porazili SuperStar, Tisíc a jednu noc aj Panelák.

SkryťVypnúť reklamu

V porovnaní s konkurenciou však STV neurčovala cenu za reklamu počas prenosov na základe presných čísel o sledovanosti. Pre šetrenie nemá od februára výsledky z peoplemetrového merania. Kanály STV sú zaradené medzi „ostatné stanice“.

„Situácia bez dát je komplikovaná a sťažuje vyjednávania,“ povedal Ľubor Košút z Media RTVS, ktorá reklamný čas STV predáva. Ceny vraj stanovili podľa ponuky a dopytu a historických dát o sledovanosti.

„Určite bola cena vyššia, keďže dopyt po nákupe bol vyšší,“ tvrdí Košút. Konkrétne ceny zverejniť odmietol. Nepovedal ani to, koľko STV na hokejových reklamách dokopy zarobila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (24. 4. 2025)
USD 1.142
AUD 1.781
CZK 25.015
JPY 161.680
CAD 1.579
GBP 0.858
HUF 409.030
PLN 4.292
CHF 0.938
SEK 10.940

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 147
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 217
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 577
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 024
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 882
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 501
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 125
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 912
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 43 429
  2. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 791
  3. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 5 018
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 4 703
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 4 429
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 4 023
  7. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum. 3 868
  8. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 3 858
  1. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  2. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  3. Tupou Ceruzou: Pápež František
  4. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  6. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  8. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Valdis Dombrovskis.

Trump sa cielene zameral aj na konkrétne sektory v EÚ.


TASR
Oceľ z oceliarní ArcelorMittal. Ilustračná fotografia.

Ide o reakciu na krízu v európskom oceliarskom sektore.


TASR
Americký minister financií Scott Bessent.

Podľa ministra financií USA obe strany čakajú na tú druhú.


TASR
Ilustračné foto.

Výber mýta medziročne vzrástol o štyri percentá.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 43 429
  2. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 791
  3. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 5 018
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 4 703
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 4 429
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 4 023
  7. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum. 3 868
  8. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 3 858
  1. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  2. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  3. Tupou Ceruzou: Pápež František
  4. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  6. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  8. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
SkryťZatvoriť reklamu