BRATISLAVA. Hlasovaním o tom rozhodla Arbitrážna komisia (AK) Rady pre reklamu (RPR) s tým, že reklama porušuje Kódex.
Sťažovatelia predmetnému spotu zhodne vytýkali využitie nahoty pohoršujúcim spôsobom, ktoré nesúvisí s produktom. Reklama taktiež zobrazuje ženu dehonestujúcim spôsobom.
V prípade zobrazenia ženy alebo muža v reklame Etické zásady reklamnej praxe jednoznačne stanovujú požiadavku, že tieto majú byť aspoň v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy. Reklamným posolstvom predmetného vizuálu je komunikácia možností stávkovania najmä počas majstrovstiev sveta v hokeji.
"Aj napriek tomu, že na vizuáli sú vyobrazené aj prvky súvisiace s hokejom, ich celková kompozícia v nadväznosti na zobrazenie sexuálneho aktu nie je prípustná a s produktom rozhodne nesúvisí," upozorňuje RPR.
Navyše si zadávateľ ako komunikačné médium okrem iného zvolil citylighty, ktoré sú svojim charakterom dostupné širokému cieľovému publiku, vrátane detí.
"Aj preto bolo potrebné, aby zadávateľ zvážil obsah svojho posolstva a spôsob, akým ho odkomunikuje. AK RPR uznala námietky sťažovateľov a reklamu vyhodnotila ako porušujúcu Kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu a vzťahu reklamy s produktom," uvádza sa v stanovisku.